احداث ۳۰ پارک محله‌ای در کرج

مدیر منطقه پنج شهرداری کرج گفت: از مجموع ۳۰ پارکی که قرار است در این کلان‌شهر احداث شود، پنج پارک در این منطقه احداث خواهد شد.

حشمت‌الله عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه احداث ۳۰ پارک محله‌ای در مناطق ده‌گانه کلان‌شهر کرج در سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است، اظهار کرد: احداث پنج پارک در منطقه پنج شهرداری در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پارک‌های محله‌ای به‌منظور توسعه فضاهای سبز شهری و رفاه شهروندان احداث می‌شود، افزود: احداث پارک‌های محله‌ای در مناطق و محله‌های کم‌برخوردار، نهضتی جهادی در جهت ارتقای نشاط اجتماعی و بهبود سرانه رفاهی و توازن عدالت است.

مدیر منطقه پنج شهرداری کرج تصریح کرد: برای احداث این پارک‌ها با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، جانمایی پنج زمین جنگل‌کاری در این منطقه به‌منظور احداث پارک‌های محله‌ای صورت گرفته و در مرحله طراحی است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های منطقه پنج شهرداری حفظ، پاسداشت و افزایش فضاهای سبز است که بر همین اساس پنج پارک محله‌ای در محله مهرویلا، حاشیه خیابان بزرگمهر، حاشیه بلوار الغدیر تقاطع اتوبان، تقاطع خیابان کوکب غربی و خیابان اختر شرقی و حاشیه خیابان درختی در ۴۵ متر گلشهر در دستور کار قرار گرفته است.

بهسازی ۸ هزار متر سیستم آبیاری تحت‌فشار در عرصه‌های سبز منطقه

عزیزی از اجرای طرح بهسازی و گسترش و نگهداری عرصه‌های سبز در منطقه پنج شهرداری خبر داد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی موجود و به‌منظور مصرف بهینه و جلوگیری از هدررفت آب، عرصه‌های سبز منطقه با سیستم آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار آبیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال جاری هشت هزار متر سیستم آبیاری قطره‌ای در سطح منطقه اجرایی شده است، افزود: یکی از اولویت‌های فضای سبز در منطقه این است که با احداث شبکه آبیاری تحت فشار شاهد افزایش حداکثری بهره‌وری منابع آب و افزایش راندمان آبی در حوزه فضای سبز باشیم تا از این طریق کیفیت فضای سبز را ارتقا دهیم.

مدیر منطقه پنج شهرداری کرج از تجهیز و تعویض پارک‌های سطح منطقه به ست‌های تندرستی و وزرشی خبر داد و گفت: استفاده از وسایل ورزشی در پارک‌ها سطح فعالیت فیزیکی شهروندان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود جامعه سالم‌تری داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تجهیز، توسعه فضای سبز و وجود فضاهای ورزشی حق طبیعی هر شهروند محسوب می‌شود، گفت: استفاده از تجهیزات ورزشی در پارک‌ها رو به افزایش است و نصب تجهیزات مذکور تأثیر مستقیمی بر سلامت شهروندان دارد زیرا با استفاده از وسایل ورزشی سلامت جسم و روح خود را تضمین می‌کنند.

عزیزی اظهار کرد: در راستای ایجاد فضایی پرنشاط و سرزنده در منطقه پنج شهرداری، طی سال جاری چند طرح دیگر نیز در سطح منطقه اجرایی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به احداث نوار سبز حاشیه بلوار شهید ایرانی با کاشت ۲۰۰ اصله درخت، احداث باغ میوه در شهرک رازی به مساحت دو هزار متر مربع و بازسازی فضای سبز و محوطه بازی کودکان در بوستان‌های سطح منطقه اشاره کرد.

کد خبر 583846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.