همه چیز در مورد گل دراسنا + نگهداری، پرورش و آفت انواع گیاه درخت اژدها آپارتمانی

دراسنا یا درخت اژدها از دسته گیاهان آپارتمانی است و نگهداری ساده ای دارد. این گیاه از جنس نخل است که انواع مختلفی دارد. این گیاه خالی از بیماری و آفت ها نیست بنابراین بهتر است با مطالعه این مطلب به علت تغییرات دراسنا و نحوه نگهداری آن در منزل خود آگاه شوید.

به گزارش ایمنا، گیاهان آپارتمانی و نحوه نگهداری از آنها این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده است. به دلیل انواع گوناگون این گیاهان باید در صورتی که قصد کرده‌اید آنها را به خانه بیاورید و به مطالعه درباره آنها بپردازید. گیاه دراسنا یا درخت اژدها یکی از این گیاهان است که طرفداران زیادی دارد. علت اشتیاق خریداری این گیاه را می‌توان نگهداری و پرورش ساده این گیاه در آپارتمان و توسط افراد تازه کار دانست. این گیاه به دلیل داشتن برگ‌های شمشیری به عنوان یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون داخلی خانه‌ها شناخته می‌شود.

ویژگی‌های نگهداری گیاه دراسنا

دراسنا یا درخت اژدها یک گیاه آپارتمانی است که با شرایط خودش را به خوبی وفق می‌دهد. این گیاه برگ‌های سبز و باریکی دارد. دراسنا می‌تواند در دماهای مختلف به خوبی سازگاری پیدا کند و به دلیل شرایط ساده نگهداری برای افراد تازه کار و یا کسانی که شرایط نگهداری هر نوع گیاهی را ندارند بسیار مناسب است. دراسنا شبیه به درخت نخل است و به همان صورت ریشه‌های با دوامی نیز دارد که به آن کمک می‌کند تا هنگام شرایط خشکی همچنان استقامت برای ماندگاری نشان دهد.

همه چیز در مورد گل دراسنا + نگهداری، پرورش و آفت انواع گیاه درخت اژدها آپارتمانی

انواع گیاه دراسنا

گیاه دراسنا چهل نوع دارد. برگ‌های این گیاه محکم و براق هستند و لبه‌های آن برگ‌ها رنگ قرمز مایل به نارنجی دارند. دراسنا شکوفه سفیدی دارد و در آپارتمان‌ها تا حدود ۲ متر می‌تواند رشد کند. مارگیناتا، فرگرنس، رفلکسا، درمنسیس و دراکو از گونه‌های دیگر درخت اژدها محسوب می‌شوند.

شرایط پرورش و نگهداری گیاه دراسنا یا درخت اژدها

اگر شما علاقه مند به پرورش و نگهداری این گیاه در آپارتمان خود هستید توصیه می‌شود نکات ساده نگهداری از این گیاه را بدانید و مورد استفاده قرار دهید. با وجود آنکه دراسنا یک گیاه مقاوم به دما و نور است اما برای داشتن گیاهی شاداب و سرحال باید نکاتی را در نگهداری و پرورش آن رعایت کنید:

دمای مناسب و نور کافی

دراسنا یک گیاه مقاوم نسبت به شرایط است. این گیاه در دماهای مختلف می‌تواند سازگاری از خود نشان دهد بنابراین گیاه مناسبی برای نگهداری در آپارتمان و محیط کار است. این گیاه با نور کم هم می‌تواند رشد کند اما میزان برخورداری از نور در سرعت رشد آن مؤثر است. با این وجود، نور کافی به بزرگ‌تر شدن برگ‌ها و براق ماندن رنگ این گیاه کمک می‌کند.

خاک مطلوب و گلدان مناسب

دراسنا به خاک زهکشی شده با تراکم معمولی نیاز دارد بنابراین خاک رس می‌تواند خاک مطلوبی برای درخت اژدها محسوب شود. علاوه بر آن بهتر است کمی خزه در این خاک قرار دهید تا شرایط ایده آل تری برای این گیاه فراهم کند. همچنین به دلیل آنکه ریشه‌های این درخت مانند نخل هستند باید گلدان را به اندازه‌ای تهیه کرد که ریشه‌ها آسیب نبینند و بتوانند بیشتر از قبل رشد کنند.

میزان آب لازم برای رشد دراسنا

در زمان آب دادن به گیاه دراسنا دقت کنید که آب به ریشه‌ها برسد پس برای این کار پس از آنکه کمی به گیاه آب دادید صبر کنید تا سطح خاک دوباره خشک شود در این صورت باز هم کمی آب دهید تا جایی که سطح خاک مرطوب شود.

همه چیز در مورد گل دراسنا + نگهداری، پرورش و آفت انواع گیاه درخت اژدها آپارتمانی

بهترین زمان برای پرورش و تکثیر درخت اژدها

فصل بهار و تابستان فصلی است که گیاه دراسنا در فروشگاه‌ها بیشتر مشاهده می‌شود. اکثر باغبان‌ها در اواخر فصل بهار و یا اوایل فصل تابستان به دلیل دمای مناسب به کاشت و تکثیر این گیاه اقدام می‌کنند اما بسیاری از مردم در اوایل پاییز هم به تکثیر این گیاه اقدام می‌کنند.

بیماری‌های رایج گیاه درخت اژدها

گیاهانی مانند دراسنا که از دسته گیاهان مقاوم به حساب می‌آیند با وجود داشتن مقاومت اما به بیماری و آفت زدگی نیز مبتلا می‌شود. بیماری زخم‌های سفید و پنبه‌ای شکل و یا قهوه‌ای شدن برگ‌های گیاه به دلیل وجود آفت ها بر روی این گیاه است که به وسیله سم‌های حشره کش از بین می‌رود. همچنین برگ‌های سوخته ناشی از نور زیاد و مستقیم و برگ‌های زرد و پوسیده ناشی از آبیاری زیاد یکی دیگر از بیماری‌های رایج در این گیاه است. اگر گیاه شما به ریزش برگ مبتلا شد باید دمای محیط را کمتر کنید یا گیاه را به جای خنک‌تری منتقل کنید و اگر ساقه‌های بالایی گیاه دراسنا دچار پوسیدگی شد این هشداری برای سردی هواست بنابراین باید گیاه خود را به جای گرم‌تری منتقل کنید.

کد خبر 583831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.