ترویج حمل‌ونقل پایدار در سالزبورگ با دوچرخه‌های باری

شهرداری سالزبورگ اتریش ۱۴ دوچرخه باری را برای شهروندان خود مهیا کرده است تا ناوگان باری شهری را با هزینه ارزان در اختیار آن‌ها قرار دهد؛ مسئولان از داوطلبان خواسته‌اند تا با در اختیار گذاشتن دوچرخه‌های باری خود، به این جنبش شهری کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا مقامات در سالزبورگ اتریش اعلام کردند که ابتدا هفت دوچرخه باری را به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار خواهند داد. هدف پشت این حرکت این است که اقتصاد اشتراک‌گذاری سواری در شهر و حمل‌ونقل پایدار را ترویج دهند.

هفت دوچرخه اول در هفت مکان خدمات شهروندی سالزبورگ در سراسر شهر در دسترس خواهند بود. تنها کاری که مردم برای دسترسی به آن باید انجام دهند این است که در مراکز خدمات ثبت‌نام کنند، سپس کدی دریافت خواهند کرد که با آن می‌توانند دوچرخه‌ها را از طریق یک اپلیکیشن برای حداکثر دو ساعت اجاره کنند.

به گفته آنیا هاگناور، عضو شورای شهر، بسیاری از ساکنان، فاقد پول برای استفاده از ماشین یا داشتن دوچرخه باری مخصوص به خود هستند. با این حال، او بر این باور است که پیشنهاد فعلی شهر به تغییر وضعیت شهروندان کمک می‌کند و برای بسیاری مفید است.

ترویج حمل‌ونقل پایدار در سالزبورگ با دوچرخه‌های باری

هفت دوچرخه باری که سالزبورگ در شهر نصب کرده است، تنها اولین گام از دستور کار شهرداری برای تسریع پویایی شهر است. طبق بیانیه رسمی، دوچرخه‌های باری رایگان تا پاییز امسال دو برابر خواهد شد.

این توسعه برای دولت محلی ۴۵ هزار یورو هزینه در بر خواهد داشت و همانطور که استفان شنول، مشاور استانی برای حمل‌ونقل می‌گوید، این بهای ناچیزی برای ارائه فرصت به شهروندان برای حمل بارها به روشی سازگار با محیط‌زیست است.

شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن اجاره، با ارائه دوچرخه‌های باری خصوصی خود، شانس شرکت در این پویش را همراه با دوچرخه‌های شهرداری داشته باشند.

مارتینا برتولد، مشاور شهر برای ساخت‌وساز، تأکید کرد که نکته مهم ابتکار جدید سالزبورگ، تشویق کردن ساکنان محلی به ایده اشتراک منابع برای حمل‌ونقل پایدار است.

کد خبر 583767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.