دو روایت مشترک برای خودداری از سقط جنین

مدیر موسسه فرهنگی روایتخانه گفت: دو کتاب تازه منتشر شده این موسسه، دو روایت مشترک است که به برخی افراد جامعه تاکید می‌کند از سقط جنین خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهزاد دانشگر در این مراسم اظهار کرد: پناهم باش و فکرشم نکن دو فرزند نو رسیده روایت‌خانه هستند، به روایت دیگر دو قلو هستند، چراکه با هم شروع شدند، با هم همفکر شدند، با هم پیش رفتند، اما دوقلوی ناهمسان هستند.

وی افزود: یک طرف مادرانی هستند که قاب زندگیشان را می‌خواهند بزرگ‌تر کنند و طرف دیگر مادرانی قرار دارند که فرصت بزرگ‌تر کردن قاب زندگیشان را داشتند، اما با سنگ، ترک به شیشه‌اش زدند.

مدیر مؤسسه فرهنگی روایتخانه خاطرنشان کرد: وجه اشتراک کتاب پناهم باش مادران نویسنده‌ای است که سه فرزند دارند و وجه اشتراک فکرش را نکن، تردید و شک برای یک انتخاب است. از یک طرف مادرها از شیرینی و بالندگی زندگی چندفرزندی می‌گویند و از طرف دیگر جنگ با زمین و زمان را برای نگه داشتن جنین روایت می‌کنند.

دانشگر تصریح کرد: پناهم باش مجموعه روایت‌های مستند از رویارویی نزدیک خانواده‌هایی است که در مقطعی از زمان باید تصمیم بزرگی می‌گرفتند. تصمیم برای نگه‌داشتن جنین خود یا اسقاط آن آدم‌های این روایت‌ها هرکدام در شرایط متفاوتی با این مسئله روبه‌رو شده‌اند.

وی ادامه داد: بعضی از آن‌ها به دلیل پزشکی و احتمال معلولیت جنین خود دچار تردید شده‌اند و برخی به‌خاطر شرایط فرهنگی و خانوادگی مانند بارداری ناخواسته، بارداری در سنین بالا، بارداری در دوران عقد، ترس از فقر و شرایط اقتصادی و برخی بدون تردید تصمیم قطعی خود را گرفته‌اند.

مدیر مؤسسه فرهنگی روایتخانه تصریح کرد: برخی دوران پرفرازونشیب و پر استرسی برای انتخاب طی کرده‌اند و هر کدامشان بعد از انتخاب با پنجره جدیدی از زندگی مواجه شده‌اند. پنجره‌ای از جنس فرصت یا حسرت.

دانشگر اظهار کرد: آدم‌های این روایت‌ها غریبه نیستند انسان‌هایی معمولی هستند که هر روز در اطرافمان شاهد هستیم و شاید هر کدام از ما در آینده نزدیک یکی از آن‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم این روایت‌ها را بدون قضاوت با یکدیگر بشنویم. همه دلایلی را که برای سقط کردن یا حفظ جنین وجود دارد را لابه‌لای این روایت‌ها جست‌وجو کنیم. همه آنچه انسان را مجاب به گرفتن تصمیم و انتخاب می‌کند را در تصویر زندگی آدم‌های که درگیر این موضوع بودند را ببینیم، به این امید که در نوع نگاهمان به موضوع سقط جنین اثر گذار باشد.

به گزارش ایمنا، امروز پنجشنبه_ دوم تیرماه_ به همت مؤسسه فرهنگی «روایتخانه» از دو کتاب «فکرش را نکن» و «پناهم باش» با حضور شهردار و سخنگوی شورای شهر اصفهان در عمارت تاریخی سعدی رونمایی شد.

کد خبر 583760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.