بی‌مهری به مهرنشینان خوانسار/ کاشان و کازانلاک یک قدم تا خواهرخواندگی

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «بی‌مهری به مهرنشینان خوانسار»، «نقش مشاوران جوان در کسب درآمد پایدار شهر»، «فعالیت‌های ارتباطی توسعه شهر»، «تداوم عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهرداری سمنان»، «گلایه شهروندان سمیرم از تخلیه زباله در مزارع کشاورزی»، «آغاز نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های مبارکه»، «تصویب بسته تشویقی شهرداری در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، «شهری به رنگ طبیعت»، «اجرای طرح جدید جمع‌آوری زباله در گلپایگان» و «کاشان و کازانلاک یک قدم تا خواهرخواندگی» عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

بی‌مهری به مهرنشینان خوانسار

از عناوین پربازدید خبری شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته " بی‌مهری به مهرنشینان خوانسار" بود.

سال‌ها قبل که اجرای طرح مسکن مهر بر سر زبان‌ها افتاد و اقدام‌های گسترده‌ای برای اجرای این طرح انجام شد، بخش قابل‌توجهی از قشرهای کم‌درآمد جامعه امیدوار شدند که از رهاورد اجرای چنین طرحی خانه‌دار می‌شوند و کابوس اجاره‌نشینی دست از سرشان برمی‌دارد. اگرچه تعداد زیادی با اجرای این طرح صاحب‌خانه شدند، اما پس از گذشت سال‌ها از اجرای طرح مسکن مهر، گویا قرار نیست مشکلات آن به پایان برسد.

یکی از مشکلات شهروندان ساکن مسکن مهر خوانسار، نبود خط ویژه اتوبوس و تاکسی است که آرامش و امنیت ساکنان را با اخلال مواجه ساخته و دسترسی آنان را به مرکز شهر دشوار کرده است.

ضروری‌ترین زیرساخت هر منطقه امکانات حمل‌ونقلی است؛ با این وجود تاکسی‌های درون‌شهری و اتوبوس در محدوده مسکن مهر خوانسار تردد ندارد و ساکنان ناچار به استفاده از آژانس هستند که امنیت کافی ندارد و کرایه آن نیز گران است.

نقش مشاوران جوان در کسب درآمد پایدار شهر

پیمان شکرزاده شهردار گلپایگان با تاکید به همکاری مشاوران جوان با شهرداری گلپایگان، اظهار کرد: مشارکت مشاوران جوان افتخاری، زمینه را برای انجام بهتر و مناسب‌تر فعالیت‌های شهرداری فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: امیدوار هستم همکاری مشاوران جوان افتخاری و استفاده از ظرفیت آنان، زمینه را برای ارتقای عملکرد حوزه‌های مدیریت شهری فراهم کند. شهرداری‌ها با مسائل مالی و کسب درآمد پایدار روبه‌رو هستند؛ بنابراین برای حل این مشکلات نیازمند استفاده از خلاقیت و جلب مشارکت مشاوران جوان افتخاری هستیم.

فعالیت‌های ارتباطی توسعه شهر

" فعالیت‌های ارتباطی توسعه شهر" نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت.

مدیریت شهری یک سازمان عمومی و اجتماعی و نیازمند نظام ارتباطات و اطلاع‌رسانی است. این نظام سعی دارد از راه تعامل سازنده با جامعه، جایگاه اجتماعی مناسب را زمینه‌سازی کند. یکی از زمینه‌های تعامل با جامعه شهری، پاسخ‌گویی است و کسب اعتماد و اطمینان عمومی از ضرورت‌های یک سازمان خدمات‌رسان عمومی محسوب می‌شود.

امروزه فضای مجازی و تکنولوژی دیجیتال به کمک این رسالت مهم آمده و توانسته با ابزارهای مختلف ازجمله رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تحول چشمگیری در حوزه‌های ارتباطات داخل‌سازمانی، برون‌سازمانی و بین‌المللی ایجاد کند. شبکه‌های مجازی به عنوان منبعی از اطلاعات غنی، فرصت‌های جدیدی را پیش‌روی شهروندان قرار داده است، با تدوین استراتژی‌های مبتنی بر فضای وب می‌توان این فرصت‌ها را هدایت و در راستای غنای آن‌ها گام برداشت.

تداوم عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهرداری سمنان

حجت‌الله ذوالفقاری رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری سمنان گفت: سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری سمنان با تمام توان و تجهیزات خود برای عمران، آبادی و توسعه شهر و در راستای رضایت و رفاه شهروندان در حال تلاش برای انجام عملیات‌های اجرایی و پروژه‌های عمرانی و شهری است.

وی تاکید کرد: شهرداری با همکاری سایر سازمان‌ها و مناطق شهرداری، طی هفته اخیر اقداماتی از قبیل آسفالت‌ریزی خیابان شهید رضا اعرابیان، پاکسازی و نخاله‌برداری نوار حفاری بلوار عالمی، زیرسازی محوطه ۹۰ دستگاه در میدان حافظ برای آسفالت‌ریزی، تسطیح و آماده‌سازی محوطه بوستان زائر برای آسفالت، محوطه‌سازی اطراف سرویس بهداشتی بوستان مسافر و تسطیح شانه خاکی کمربندی تهران_مشهد برای اجرای پل عابر پیاده بوستان مسافر را انجام داده است.

گلایه شهروندان سمیرم از تخلیه زباله در مزارع کشاورزی+ پاسخ شهردار

از عناوین پربازدید خبری شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته" گلایه شهروندان سمیرم از تخلیه زباله در مزارع کشاورزی" بود.

کشاورزان سمیرم نسبت‌به تخلیه غیراصولی زباله‌های شهرستان در نزدیکی مزارع کشاورزی و چشمه‌های شهر معترض هستند. ۳۰ سال است که ۹۰ درصد زباله‌ها از سوی ۶ شهرداری شهرستان در پنج کیلومتری جنوب سمیرم و در نزدیکی زمین‌های کشاورزی، به صورت غیراصولی تخلیه می‌شود.

زباله‌ها با وزش باد به سمت مزارع زیرکشت گندم و جو و چشمه‌های شهر حرکت می‌کند و روی هم انباشته می‌شود. هجوم مگس‌ها و سگ‌های ولگرد در محل انباشت زباله‌ها از معضلات زیست‌محیطی است که سلامت ساکنان محدوده و شهروندان سمیرم را تهدید می‌کند.

کشاورزان منطقه می‌گویند به جای برداشت محصول گندم و جو، باید زباله برداشت کنند و در طول سال حدود ۲۰ رأس دام با خوردن این زباله‌ها تلف می‌شوند. تمام چشمه‌ها و استخرهای اطراف شهر مملو از زباله شده است، جای راه رفتن در مزرعه نیست و کشاورزان باید از روی زباله‌ها عبور کنند.

تصویب بسته تشویقی شهرداری در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

محمدمهدی احمدی شهردار مبارکه با اشاره به تصویب بسته تشویقی شهرداری در حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت در شورای اسلامی شهر، گفت: این بسته شامل تخفیف عوارض ساختمان است و به زوج‌های جوان یا زوج‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند، تعلق می‌گیرد.

وی تاکید کرد: زوج‌های جوانی که تاریخ ثبت ازدواجشان سال جاری باشد، از ۳۰ درصد تخفیف عوارض ساختمان بهره‌مند می‌شوند. خانواده‌هایی که فرزند اول آنان در سال جاری متولد شوند ۴۰ درصد، فرزند دوم ۵۰ درصد و فرزند سوم و بالاتر از ۶۰ درصد تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

شهری به رنگ طبیعت

از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته پیش رو " شهری به رنگ طبیعت" بود.

شهرها نمودار نیازهای اقتصادی و اجتماعی آدمی است و براساس آن‌ها گسترش پیدا می‌کند؛ به عبارتی شهرها مغناطیس ملت‌ها است. شهر همانند موجودی زنده‌ای است که برای ادامه زندگی به سرزندگی و نشاط نیاز دارد، اما آنچه امروزه در طراحی فضاهای شهری در کشور مرسوم شده، تبلور نیافتن مفهوم سرزندگی در شکل و کیفیت فضاهای شهری است.

نقش فضای عمومی شهری یا به عبارتی، فضایی که در آن تعاملات اجتماعی شهروندان شکل می‌گیرد و فرهنگ جامعه در بستر آن ارتقا پیدا می‌کند، در کشور روزبه روز افول می‌کند. طبیعت به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از وجود انسان، نقش والایی در تکامل و زندگی بشری ایفا می‌کند و به دنبال آن روح انسانی به وسیله طبیعت پیرامون و هنر اوج می‌گیرد. آفرینش کار معمار طبیعت است و انسان که آفریده او است، قادر به آفرینش است.

امروزه با وجود تکنولوژی و محیط شهری صنعتی، انسان‌ها کمتر با محیط طبیعی اطراف خود در ارتباط هستند درحالی‌که با الگو گرفتن از طبیعت می‌توان هویت شهر را به‌سمت الگوها و عناصر طبیعی رهنمون شد و فضای جمعی مناسبی را در ذهن شهروندان تداوم بخشید.

نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های مبارکه آغاز شد

علیرضا حسینی فرماندار شهرستان مبارکه گفت: به منظور هوشمندسازی یارانه نان، نصب ۱۱۰ دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های شهرستان مبارکه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح هیچ تأثیری در قیمت نان ندارد، ادامه داد: جلوگیری از قاچاق آرد و توزیع خارج از شبکه آرد از اهداف نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های کشور است و ساماندهی بیشتری بر روی نحوه پخت و توزیع نان صورت خواهد گرفت.

اجرای طرح جدید جمع‌آوری زباله در گلپایگان

پیمان شکرزاده شهردار گلپایگان گفت: با افزایش جمعیت و گسترده‌تر شدن حریم شهری گلپایگان، کار جمع‌آوری زباله دیگر با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست. طرح جدید جمع‌آوری زباله به صورت یک روز در میان در سطح شهر گلپایگان در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات طرح‌های سنتی جمع‌آوری زباله، تأخیر در جمع‌آوری زباله از نقاط مختلف شهر بود؛ زباله‌ها در منزل شهروندان باقی می‌ماند و آنان مجبور می‌شدند کیسه‌های زباله خود را به سطل‌های بزرگ سر کوچه انتقال دهند که موجب دسترسی جوندگان و حیوانات به زباله‌ها و پخش زباله توسط حیوانات می‌شد.

کاشان و کازانلاک یک قدم تا خواهرخواندگی

حسن بخشنده‌امنیه شهردار کاشان از خواهرخواندگی کازانلاک کشور بلغارستان با این شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اشتراکات فرهنگی، آداب و رسوم، محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی دو شهر مایه پیوند و همکاری میان دو کشور است...

وی با بیان تاکید بر وجود زمینه‌های مشترک همکاری و اعلام آمادگی شهر کازانلاک بلغارستان برای انعقاد خواهرخواندگی با شهر کاشان است، افزود: فرصتی مناسب برای تحقق این تعامل فراهم شده است؛ کاشان قرابت و نزدیکی زیادی با کازانلاک دارد و این دو شهر مشترکات ویژه‌ای دارند که می‌تواند زمینه را برای تقویت دیپلماسی میان دو کشور فراهم کند.

شهردار کاشان در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک، گفت: در رایزنی‌ها و تبادل اطلاعات با سفیر بلغارستان به اشتراکات دو منطقه بیشتر واقف شدیم و به زودی با شهردار این شهر تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منعقد می‌شود.

کد خبر 583725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.