از مسدود شدن ۲۲ ورودی بازار اصفهان تا پشت پرده زباله‌های اهواز

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، «پشت پرده زباله‌های اهواز»، «مسدود شدن ۲۲ ورودی بازار بزرگ اصفهان»، «افزایش فرهنگ‌سازی در جامعه برای پذیرش نیروهای شاغل آرامستان‌ها»، «میز خدمت شهرداری اصفهان به مصلای نماز جمعه رهنان می‌آید»، ««محسن گلی» سرپرست منطقه ۷ شهرداری اصفهان شد»، «چگونه جلوی اجرای رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ را بگیریم»، «نیاز اصفهان به ۱۰۰ میلیون هکتار فضای سبز»، «جداسازی امور جاری شهرداری از سامانه سوت‌زنی»، «توریسم، قلب تپنده اقتصاد شهرها» و «تغییر زمان جمع‌آوری پسماندهای تر در اصفهان از تیرماه» که در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

پشت پرده زباله‌های اهواز

" پشت پرده زباله‌های اهواز" یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

پدیده زباله‌گردی تنها یک معضل زیست‌محیطی نیست و ریشه در معضلات اجتماعی دارد؛ برخی از شهروندان معتاد مجبور هستند غذای مورد نیاز خود را از داخل سطل زباله پیدا کنند، اما باید پذیرفت که تنها معتادان نیستند که غذای خود در سطل‌های زباله جست‌وجو می‌کنند، بلکه افرادی نیز در شهر ساکن هستند که نان‌آور خانواده بوده و به موجب مشقت‌های زندگی ناچار هستند به این روش مایحتاج خود را به دست بیاورند.

همه آنچه از زباله‌های شهر می‌بینیم، همین ظاهر نازیبا که زبان تند منتقدان را برمی‌انگیزد یا زباله‌گردهایی که خاطر احساس را آزرده می‌کند، نیست؛ پشت دیوار کثیفی‌های شهر دردهایی پنهان است که اگر درمان نشود، همه را بیمار می‌کند.

امور جاری شهرداری از سامانه سوت‌زنی جداسازی شده است

محسن زمانی، مدیر کل بازرسی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به تلاش دوره ششم مدیریت شهری مبنی بر شفافیت و مبارزه با فساد و تاکید شهردار اصفهان مبنی بر حفظ شأن شهر و شهرداری در این دوره، بحث راه‌اندازی سامانه‌های سوت‌زنی و شفافیت مطرح شد.

وی تاکید کرد: در سامانه سوت‌زنی، موارد خاصی همچون درخواست پول خارج از ضوابط، دریافت رشوه، دلالی نظام‌مند، استفاده از بستگان در معاملات و پارتی‌بازی مطرح و امور جاری شهرداری از این سامانه جداسازی شده است.

میز خدمت شهرداری اصفهان به مصلای نماز جمعه رهنان می‌آید

عرفان امینی، رئیس اداره هماهنگی و ارتباطات شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شعار «اصفهان من، شهر زندگی» زمانی محقق می‌شود که تعامل مدیران شهری با مردم افزایش یابد و دسترسی شهروندان به مسئولان راحت‌تر باشد، اظهار کرد: ارائه خدمت به مردم و ارتقای خدمات‌رسانی از مهم‌ترین مزیت‌های دایر کردن میز خدمت است.

وی تاکید کرد: میز خدمت مناطق دو، ۹ و ۱۱ شهرداری جهت بررسی مشکلات شهروندان این مناطق در حاشیه نماز جمعه این هفته (سوم تیرماه) در مصلای رهنان دایر خواهد شد.

چگونه جلوی اجرای رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ را بگیریم؟

"چگونه جلوی اجرای رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ را بگیریم" نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

کمیسیون ماده ۱۰۰ برای بیشتر افرادی که درگیر ساخت‌وساز یا خرید و فروش ملک هستند نامی آشنا است؛ این کمیسیون وظیفه رسیدگی به تخلفات ساختمانی در شهرها را دارد و بخشی از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری‌ها به‌شمار می‌رود.

کمیسیون ماده ۱۰۰ متشکل از سه عضو اصلی شامل نماینده دادگستری، نماینده وزارت کشور و عضو شورای اسلامی شهر است که در رسیدگی بدون اغماض به انواع تخلفات ساختمانی صلاحیت ذاتی دارد و در جهت نظم بخشیدن به شهرسازی و ساخت‌وسازهای شهری تلاش می‌کند.

مدیریت کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مرجع شبه قضائی رسمی رسیدگی به تخلفات ساختمانی است و نقشی پیشگیرانه در گسترش ناموزون و غیراصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد و مغایر با پروانه ساختمانی دارد.

«محسن گلی» سرپرست منطقه ۷ شهرداری اصفهان شد

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با صدور حکمی «محسن گلی» را به سمت سرپرست منطقه هفت شهرداری اصفهان منصوب کرد.

وی تاکید کرد: با عنایت به تخصص، توانمندی و سابقه جنابعالی، به موجب این حکم و با حفظ سمت، شما را به عنوان سرپرست منطقه هفت شهرداری اصفهان منصوب می‌کنم.

تغییر زمان جمع‌آوری پسماندهای تر در اصفهان از تیرماه

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به حذف جمعه‌ها از تقویم جمع‌آوری پسماندهای تر خانگی، گفت: بنا بر آمار به‌دست آمده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد شهروندان اصفهانی روزهای جمع‌آوری پسماندهای تر بر اساس تقویم را فراموش می‌کنند و بهتر است روزهای زوج و فرد هفته مبنای جمع‌آوری زباله باشد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است از چهارم تیرماه سال‌جاری این پسماندها روزهای زوج هفته شامل: شنبه، دوشنبه و چهارشنبه و روزهای فرد هفته شامل: یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه بر اساس برنامه‌ریزی از در منازل شهروندان جمع‌آوری شود تا پاکبانان نیز روزهای جمعه را در کنار خانواده خود باشند.

۲۲ ورودی بازار بزرگ اصفهان مسدود می‌شود

حمید آقایی، مدیرکل امور اجرایی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طول بازار بزرگ اصفهان هشت کیلومتر است که از شمال به خیابان عبدالرزاق، از سمت شرق به خیابان هاتف، از سمت غرب به خیابان حکیم و از سمت جنوب به خیابان حافظ و میدان امام (ره) منتهی می‌شود.

وی تاکید کرد: بازار بزرگ اصفهان ۲۴ ورودی دارد که تا ۱۰ روز آینده مسیر ۲۲ ورودی آن با قراردادن در مسدود می‌شود، همچنین در مسیر ورودی بازار "هندوها" و " قلندرها" مأموران راهنمایی و رانندگی، شهرداری و نیروی انتظامی مستقر می‌شوند.

فرهنگ‌سازی در جامعه برای پذیرش نیروهای شاغل آرامستان‌ها افزایش یابد

"افزایش فرهنگ‌سازی در جامعه برای پذیرش نیروهای شاغل آرامستان‌ها" نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

سعید پاک‌سرشت، رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه تغسیل و تدفین میت مسلمان برعهده تمام مسلمانان است، اظهار کرد: شهرداری‌ها مطابق قانون این کار را متقبل شدند و سازمان آرامستان‌ها در هر شهرداری این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری برای سازمان آرامستان‌ها از نیروهای پرتلاش از جمله غسال‌ها بهره می‌گیرد، ادامه داد: برخی مردم پذیرای این افراد به‌ویژه پاک‌شورها و غسال‌ها نیستند و دید عموم مردم به این افراد بد است؛ این دیدگاه در حالی است که اگر غسال‌ها و پاک‌شورها فعالیت نکنند، این وظیفه به گردن تک‌تک افراد جامعه می‌افتد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری یزد تصریح کرد: لازم است فرهنگ‌سازی در جامعه در برابر نیروهای شاغل در آرامستان‌ها افزایش پیدا کند.

توریسم، قلب تپنده اقتصاد شهرها

از دیگر عناوین پربازدید خبری کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته "توریسم، قلب تپنده اقتصاد شهرها" بود که جزئیات این موضوع در گفت‌وگو با مدیران شهری بررسی شد.

صنعت گردشگری در عصر جدید به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان تبدیل شده است و امروزه از آن به عنوان صنعت نامرئی یاد می‌شود، در این راستا کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال‌های آینده این صنعت به سودآورترین صنعت شهرهای جهان در خواهد آمد به‌طوری که از آن به عنوان «صادرات نامرئی» نیز نام برده می‌شود.

گردشگری موتور محرک توسعه اقتصادی و یکی از عوامل کاهش فقر در مناطق شهری و روستایی محسوب می‌شود و اثرات منفی و مثبتی در مقاصد گردشگران دارد، از این‌رو برنامه‌ریزی راهبردی می‌تواند به‌عنوان پاسخی به مشکلات پیش آمده به علت نداشتن برنامه‌ریزی صحیح در گردشگری نیز مطرح شود.

اصفهان به ۱۰۰ میلیون هکتار فضای سبز نیاز دارد

" نیاز اصفهان به ۱۰۰ میلیون هکتار فضای سبز" نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در ۵۰ سال گذشته باغ‌شهر اصفهان دست‌خوش تغییراتی شده است. اکثر بیشه‌زار و مرغزارها در اصفهان به ساختمان تبدیل شده است، شهر اصفهان را روی بهترین خاک که می‌توانست برای گسترش فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد، توسعه دادیم و ساختمان‌سازی کردیم و در مقابل کشاورزی را در بدترین زمین‌ها و خاک‌ها بنا کردیم.

وی تاکید کرد: برای از بین بردن آلودگی از هر نفر در اصفهان نیاز به کاشت پنج هکتار فضای سبز است که با ضرب این عدد به جمعیت دو میلیون نفری شهر اصفهان، نیاز به کاشت حدود ۱۰۰ میلیون هکتار فضای سبز داریم.

کد خبر 583713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.