در معرفی دفاع مقدس به نسل جدید کم گذاشته‌ایم

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در معرفی دفاع مقدس به نسل‌های جدید کم گذاشته‌ایم، گفت: ثبت و ترویج حماسه‌آفرینی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و جلوگیری از هرگونه انحراف و تحریف در حماسه دفاع مقدس، مسئولیت همگانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدپاکپور امروز _پنجشنبه، دوم تیرماه_ در یادواره شهدای زرهی و ورزشکار شهید سردار اصغر لاوی، فرمانده تیپ زرهی ۲۸ صفر اظهار کرد: دفاع مقدس یک گنج بسیار ارزشمند است و باید آن را شناسایی کنیم و در دسترس نسل‌های جدید قرار دهیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها به موضوع جهاد تبیین اشاره کردند و از همگان به خصوص رزمندگان دفاع مقدس خواستند تا به روایت آنچه بر سر مردم این سرزمین در دوران جنگ رفته است، بپردازند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز با بعضی از روایت‌های نادرستی از جنگ تحمیلی روبه‌رو هستیم، گفت: برخی به اشتباه این سخن را مطرح کرده‌اند که اگر فلان اقدامات صورت نگرفته بود، جنگ هم از سوی عراق علیه ایران آغاز نمی‌شد، در حالی که اسناد به دست آمده از رژیم بعث عراق نشان می‌دهد که در همان ماه‌های آغازین انقلاب اسلامی جلساتی میان سران این رژیم برگزار می‌شده است تا جنگی علیه این مرزوبوم را شروع کنند.

وی افزود: بعثی‌ها در خردادماه ۱۳۵۹ تصمیم قطعی خود برای حمله ایران را گرفتند و از چند ماه پیش از شروع جنگ، مقدمات آن را فراهم و در سی‌ویکم شهریورماه ۱۳۵۹ اقدام به بمباران هوایی شهرها کردند.

سردار پاکپور اضافه کرد: ما هیچ‌گاه به دنبال جنگ نبوده‌ایم و در این هشت سال نیز در برابر دشمن متجاوز، از آرمان‌های اسلام و انقلاب، دفاع کردیم، از این‌رو همواره باید بر مقوله دفاع مقدس به جای جنگ به‌خصوص در انتقال مفاهیم آن تاکید شود.

وی گفت: در هر جای دنیا، دفاع مقدس ما یک افتخار است و این افتخار بزرگ و برگ زرین به واسطه گوش به فرمان ولی بودن رزمندگان رقم خورد که با غیرت و مردانگی خود رفتند و از این آب و خاک دفاع کردند، حرف امام خمینی (ره) روی زمین نمی‌ماند و بر قلب رزمندگان می‌نشست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در معرفی دفاع مقدس به نسل‌های جدید کم گذاشته‌ایم، گفت: ثبت و ترویج حماسه‌آفرینی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و جلوگیری از هرگونه انحراف و تحریف در حماسه دفاع مقدس، مسئولیت همگانی است و ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌هایی چون انتشار کتاب، ساخت فیلم و ایجاد بسترهای هنری نسبت به آن همت گماشته شود.

وی با تاکید بر روایت‌گری واقعیت‌ها در جنگ روایت‌ها گفت: اگر دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب اسلامی را روایت نکنیم، دشمنان ما طبق چیزی که باب میل خودشان است، آنها را روایت می‌کنند.

سردار پاکپور با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران از زمان پیروزی انقلاب افزود: ما تقریباً در همه عرصه‌ها از جمله عرصه‌های نظامی، علمی و هسته‌ای پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و اینها باید برای مردم روایت شود که بدانند دستاوردهای این نظام اسلامی و انقلاب چه بوده است و این‌گونه با روایت اشتباه دشمنان مقابله کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در قبال خون تک تک شهدا مسئولیت داریم، گفت: ما نسبت به زمان جنگ قوی‌تر شده‌ایم و بازهم باید قوی‌تر شویم تا بتوانیم در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی بایستیم.

وی افزود: اگر بتوانیم همان ایثار و ازخودگذشتگی میان رزمندگان در دوران دفاع مقدس را به نسل‌های جوان انتقال دهیم و آن را ارتقا ببخشیم، پیروزی ما در مقابل دشمنان قطعی است.

به گزارش ایمنا، در یادواره شهدای زرهی و ورزشکار شهید، سردار اصغر لاوی، فرمانده تیپ زرهی ۲۸ صفر که پیش از ظهر امروز _پنجشنبه دوم تیرماه_ در مجموعه فرهنگی ورزشی ۲۲ بهمن اصفهان برگزار شد، درجه سرتیپ تمام سردار شهید اصغر لاوی از طرف فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران به خانواده این شهید اهدا شد. همچنین در این یادواره که به همت مجمع رزمندگان زرهی دفاع مقدس و با همکاری سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد، از کتاب زندگینامه سرداران شهید اصغر لاوی و رضا مجیدی رونمایی شد.

کد خبر 583694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.