اصفهان در ایمنی سایت‌های بازی پیشرو است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان یک استان‌ پیشرو در کشور در زمینه ایمن‌سازی مجموعه‌ها و سایت‌های بازی است.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره با ایمنی وسایل و محل بازی کودکان، اظهار کرد: آتش‌نشانی متولی ایمنی شهر، مبلمان شهری و فضای بازی شهری است و تمام موارد ایمنی این مجموعه‌ها مربوط به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری است، در این راستا سازمان آتش‌نشانی از سال ۹۰ با توجه به استانداردهای موجود نسبت به انجام مکاتبات مستقیم با اداره استاندارد ملی کشور اقدام کرد تا به عنوان یک بازوی عملیاتی و اجرایی اقدام به ایمن‌سازی فضای بازی کودکان کند.

وی افزود: سال ۹۰ از سازمان تأیید صلاحیت ملی ایران و سازمان ملی استاندارد گواهینامه و مجوز "بازرسی تجهیزات بازی حین بهره‌برداری و نصب" دریافت شد که با توجه به آن وسایل و تجهیزاتی که در سایت بازی است را به شکل استاندارد بازدید و اگر موارد و مشکلاتی وجود دارد در قالب انطباق نداشتن به اداره استاندارد ارائه شود و شهرداری جهت رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: اگر شاهد استانداردسازی و انطباق موارد ذکر شده بودیم گواهی استاندارد و تاییدیه زمین بازی و سایت بازی به مالکان تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اصفهان در ایمن‌سازی سایت‌های بازی پیشرو است، گفت: زمین‌های بازی که اکنون در شهر وجود دارد نسبت به ۱۵ سال پیش از نظر ایمنی، تجهیزات، کف‌پوش‌ها و تمام موارد ایمنی ارتقا یافته و میزان حوادث به حداقل حالت ممکن رسیده است.

آتشپاد مطلبی ادامه داد: ورودی زمین‌های بازی یک تابلوی هشداردهنده است و تمام مشخصات وسایل بازی از جمله سن استفاده‌کنندگان، تعداد ظرفیت استفاده وسیله بازی و مواردی که دچار اشکال باشد، در آن تابلو درج شده و شماره تماس جهت رفع اشکال به طور کامل نوشته شده است و تابلوی راهنمایی نیز در ورودی پارک بازی نصب شده است؛ والدین باید دقت کنند آیا آن بازی متناسب با سن، جثه کودک، قد و وزن کودک است یا خیر.

وی تاکید کرد: تنها سازمان آتش‌نشانی کشور که با اداره استاندارد جهت تأیید سایت‌های بازی همکار است، سازمان آتش‌نشانی اصفهان است.

کد خبر 583655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.