کلاه‌برداری در پوشش تبلیغات فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با توجه به گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی و لزوم انجام تبلیغات در فضای‌مجازی به‌منظور جلب مشتری، فروشندگان باید مراقب کلاه‌برداران و شیادان سایبری باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، احسان آنقی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاه‌برداری ۴۰ میلیونی از وی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی که در کسب‌وکارهای فضای مجازی مشغول به کار است در اظهارات ابتدایی خود گفت، به منظور تبلیغ کسب‌وکار خود در فضای مجازی مبلغ ۴۰ میلیون ریال برای شخصی واریز کرده، اما پس از آن دیگر پاسخ‌گو نبوده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به شناسایی متهم در ادامه تحقیقات کارشناسان پلیس فتا، خاطرنشان کرد: با توجه به مستندات موجود و بررسی‌های تخصصی صورت گرفته، وجه سرقت شده از شاکی پرونده با رصد حساب‌های مجرمانه در نهایت مسدود و متهم اصلی پرونده شناسایی و طی گزارش تکمیلی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به بازگشت وجه کلاه‌برداری شده به حساب شاکی اراکی، افزود: به افراد ناشناس در فضای به‌هیچ‌وجه اعتماد نکنید و درصورتی‌که نیازمند تبلیغات در فضای مجازی بودید، می‌توانید از طریق درگاه‌های مطمئن و شرکت‌ها و افراد شناخته شده اقدام کنید و از واریز هرگونه وجه برای افراد ناشناس پیش از احراز هویت بپرهیزید.

آنقی با هشدار درخصوص خریدهای اینترنتی گفت: در هنگام خرید به تبلیغات فریبنده فروشگاه‌هایی که در بستر شبکه‌های اجتماعی در حال فروش کالاهای خود هستند، توجه نکنید و خریدهای خود را از سایت‌های معتبر و دارای مجوزهای قانونی انجام دهید و به نماد اعتماد الکترونیکی سایت‌های فروشگاهی دقت کنید.

کد خبر 583644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.