پیگیری شورای ششم برای رفع مشکلات محله کوه‌سنگی در تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: محله کوه‌سنگی از حضور معتادان متجاهر پاک شد تا امنیت در این محله برقرار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی، امروز _پنج‌شنبه، دوم تیرماه_ به منظور این‌که در جریان اصلاحات انجام شده از سوی شهرداری تهران قرار گیرد، از محله رضویه واقع در منطقه ۱۵ بازدید کرد؛ محله‌ای که بزرگ‌ترین معضل آن حضور معتادان متجاهر در منطقه‌ای به نام کوه‌سنگی تحت تأثیر گرم‌خانه خاوران بود.

البته اعتیاد تنها آسیب ناشی از حضور معتادان در این محله نبود؛ سرقت‌های متعدد و ناامنی سبب شده بود، اهالی جرئت حضور در معابر و خیابان‌ها را نداشته باشند، همزمان مراکز خرید و مبادله ضایعات و ایجاد نقاط بی‌دفاع شهری در مسیر بزرگراه نجفی‌رستگار نیز عامل دیگر تقویت حضور معتادان متجاهر در این منطقه شده بود.

با وجود آن که رئیس پلیس تهران بزرگ حضور معتادان و ناامنی‌های ناشی از حضور این افراد را تکذیب کرد، اما اهالی محله با امضای طوماری چند صد نفری، موضوع را که در صحن شورای اسلامی شهر از سوی ناصر امانی نقل شده بود، تأیید کردند. در نهایت بعد از این تذکر؛ شهرداری تهران به همراهی پلیس نیروی انتظامی توانست حضور معتادان را ساماندهی کند.

ناصر امانی در این خصوص اظهار کرد: محله کوه‌سنگی از حضور معتادان پاک شده و سرقت و ناامنی در سطح محله به طور چشمگیری کاهش یافته است، همچنین واحدهای غیرمجاز خرید ضایعات مستقر در تقاطع اتوبان نجفی‌رستگار و بزرگراه امام رضا (ع) ساماندهی شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جانمایی زمین برای احداث کلانتری رضویه، گفت: همزمان ساماندهی و نوسازی گرم‌خانه خاوران و اختصاص به آسیب‌دیدگان با سن ۶۰ سال به بالا و جلوگیری از تردد آن‌ها در سطح محله در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد.

وی از آغاز پروژه دسترسی محله رضویه به اتوبان نجفی‌رستگار از طریق زیرگذر خیابان شورای جنوبی خبر داد و افزود: تملک املاک معارض در محله از جمله سه ملک تقاطع خیابان شهید اسکندرزاده و شهید اعرابی و ملک‌های معارض خط کندروی جنب زیرگذر شورا از اقداماتی است که شهرداری منطقه وعده انجام آن را داده است.

امانی با بیان اینکه نخاله‌های ساختمانی حاشیه بزرگراه امام رضا (ع) و جاده غنی‌آباد به ورامین جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: دسترسی محله از طریق میدان شهید سرلک به اتوبان نجفی‌رستگار برقرار و ساماندهی وانت‌های دوره‌گرد در محله به طور جد پیگیری می‌شود.

کد خبر 583635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.