تکمیل و بهره‌برداری خط ۲ قطار شهری کرج در دستور کار مدیریت شهری

سرپرست شهرداری کرج گفت: تکمیل و بهره‌برداری از دو ایستگاه خط دو قطار شهری یعنی ایستگاه‌های ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی در دستور کار مدیریت شهری کرج است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر غفاری امروز _پنجشنبه، دوم تیرماه_ در بازدید از پروژه قطار شهری کرج (ایستگاه F و k)، با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه، اظهار کرد: مترو یکی از نیازهای جدی کلان‌شهر کرج است و بهره‌برداری از خطوط مختلف آن نقش بسزایی در کاهش ترافیک درون‌شهری و تسهیل در تردد شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تکمیل و بهره‌برداری مترو به عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان مطرح بوده است، ادامه داد: دلایل مختلفی از جمله تورم و تحریم باعث شد که این پروژه بر مبنای قرارداد اولیه و مدت زمان تعریف شده به اتمام نرسد و بهره‌برداری از آن به تعویق بیفتد.

سرپرست شهرداری کرج تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات، طی چند سال گذشته مدیریت شهری با تخصیص اعتبار مناسب در مسیر تکمیل بخشی از این پروژه گام برداشته و بسیاری از موانع رفع شده است.

وی گفت: در حال حاضر تلاش مدیریت شهری بر تکمیل و بهره‌برداری از دو ایستگاه از خط دو قطار شهری یعنی ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی ( F و k) متمرکز شده است.

غفاری ادامه داد: با حمایت مسئولان به دنبال تکمیل فازهای بعدی خط دو قطار شهری تا ایستگاه شهید سلطانی هستیم.

وی اضافه کرد: در بازدیدی که قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور و سایر مسئولان از خط دو قطار شهری کرج داشتند، گزارش کاملی از وضعیت فعلی این پروژه ارائه و موانع موجود مطرح شد.

سرپرست شهرداری کرج گفت: مقرر شد پیگیری‌های لازم جهت تسریع در فرایند تکمیل این پروژه انجام شود که بخش عمده‌ای از آن پرداخت سهم ۵۰ درصدی دولت در تأمین منابع مالی است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که تست سرد و گرم قطارها انجام نشود، امکان مسافرگیری در ایستگاه وجود ندارد، گفت: در مرحله تست سرد ابتدا واگن‌ها به صورت خاموش و بدون برق و توسط کشنده‌های مخصوص مسیر را طی می‌کنند تا از مطابقت واگن‌های ساخته شده با خط، سکوها، ایستگاه‌های مترو و سیستم برق بالاسری اطمینان حاصل شود.

غفاری اضافه کرد: در تست گرم نیز سیستم برق‌رسانی به واگن‌ها و سیستم اتوماتیک حرکت آنها در تونل و سیستم سیگنالینگ مورد بررسی قرار می‌گیرد. در گام سوم به مرحله بهره‌برداری آزمایشی می‌رسیم که طی آن قطارها به مدت سه ساعت در روز مسافرگیری می‌کند و در گام نهایی نیز قطار به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ورود واگن‌ها به کرج و انجام تست سرد و گرم، در نیمه دوم سال فاز بهره‌برداری آزمایشی مترو آغاز خواهد شد.

کد خبر 583614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.