تمرکز رسانه‌ها بر نقاط مثبت شهر/ تهدیدهای شهری را به فرصت تبدیل کنیم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است فضایی را برای هم‌فکری به وجود آوریم و روی نقاط مثبت شهر اصفهان تمرکز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیر سامع در جلسه هم‌اندیشی هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر با مدیران رسانه‌های شهر اصفهان با موضوع «مسائل شهری و نقش رسانه‌ها در جلب مشارکت مردم در اداره شهر»، اظهار کرد: روزگاری است که رسانه‌ها و مدیران به دنبال تیتر تازه و اتفاقات جدید هستند، گویی همه مضطرب هستیم و درخواست آمار و ارقام می‌کنیم، در این شرایط تمرکز بر وقوع اتفاق‌های جدید لازم است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم شاهد یک اتفاق جدید و تأثیرگذار باشیم، باید در شهر تمرکز ایجاد شود، به عنوان مثال اگر امروز سخن از پسماند شود، دیگر برای رسانه‌ها هیچ جذابیتی ندارد، شهردار لندن به مدت ۱۰ سال روی موضوع پسماند سخن گفت تا چند درصد از پسماند در شهر کمتر شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همه به دنبال آن هستیم که کار جدیدی انجام دهیم، در حالی که اتفاقات جدید نیاز به همراهی، هم‌سویی و در نهایت ترویج دارد، البته تکرار تیترها نیز باعث فرهنگ‌سازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر به نظافت بیرون از منزل خود اهمیت نمی‌دهیم به این دلیل است که با مردم صحبت نشده است که چه میزان هزینه برای تمیز شدن شهر صرف می‌شود؛ رسانه‌ها و مدیران دیگر درباره فضای سبز، پسماند و تفکیک زباله سخن نمی‌گویند.

سامع با بیان اینکه باید فضایی را برای هم‌فکری تشکیل دهیم و روی نقاط مثبت شهر اصفهان تمرکز کنیم، اظهار کرد: به طور مثال اصفهان شاید تنها شهری در کشور باشد که طی ۱۵ سال گذشته به طور مستقیم زباله دفن نکرده، همچنین ۱۵ سال است کود تولید شده در شهر اصفهان استاندارد است، امروز در شهر ۲۰۰ لیتر پساب را تصفیه و استفاده می‌کنیم که در کشور بی‌نظیر است، روزانه یک هزار تن زباله معادل ۴۰۰ کامیون تولید می‌شود، در مواقعی آمار تفکیک شهروندان اصفهان از مبدا ۱۰ تا ۱۲ درصد بوده و این کار بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: تهدیدهای شهری را باید به فرصت تبدیل کنیم، لازم است با مردم گفت‌وگو شود و ارزش‌ها را برای آن‌ها مطرح کرد و از اقدامات مثبت سخن گفت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: موضوع احداث و تجهیز ساختمان‌های سازگار با محیط زیست از جمله موضوعاتی است که رسیدن به هدف آن را می‌توان با رسانه‌ها پیش برد؛ ساختمان‌های امروز به شدت انرژی و آب مصرف می‌کنند، گویی امروز مسابقه‌ای از مصرف در شهر ایجاد شده است.‌

کد خبر 583598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.