8+1 نکته برای برنامه‌ریزی جشن تولد به بهترین شکل

برنامه‌ریزی جشن تولد هم سرگرم‌کننده و هم استرس‌زاست. برای اینکه بتوانید یک جشن تولد خوب برگزار کنید لازم است عناصر متعددی را در نظر بگیرید.

نحوه برنامه‌ریزی یک جشن تولد می‌تواند کمی سخت باشد اما وقتی آن را به کارهای کوچک‌تر تقسیم کنید بسیار آسان می‌شود. اگر یک جشن تولد پیش روی شماست و این مسئله به شما استرس زیادی وارد کرده است، نگران نباشید. ما در ادامه به چند نکته می‌پردازیم که استفاده از آن‌ها به شما کمک می‌کند جشن تولد پیش رو را به بهترین شکل برگزار کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید با این نکات آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

  1. تاریخ و زمان جشن تولد را انتخاب کنید

با تاریخ‌هایی شروع کنید که برای شما مفید است. قبل از اینکه مکان جشن تولد را مشخص کنید، چند تاریخ دیگر را نیز به‌عنوان پشتیبان تعیین کنید تا اگر مکان موردنظرتان در دسترس نبود، امکان تغییر تاریخ و روز جشن تولد را داشته باشید. اگر برای برنامه‌ریزی جشن تولد با چند نفر دیگر همکاری می‌کنید مهم است که در مورد تاریخ برگزاری مهمانی با همدیگر مشورت کنید. بنابراین، همین حالا به یک تقویم روز آنلاین دسترسی پیدا کنید و در آن بهترین تاریخ جشن تولد را مشخص کنید. همچنین، می‌توانید از تقویم آنلاین ایران به این منظور استفاده کنید.

  1. یک تم انتخاب کنید

آیا واقعاً برای جشن تولد نیاز به تم دارید؟ پاسخ کوتاه بله است. تم تنها برای جشن تولد کودکان نیست و برای جشن تولد بزرگسالان نیز کاربرد دارد. تم مانند ستون فقرات یک رویداد است که همه‌چیز ازجمله محل جشن تولد، دکور، فعالیت‌ها، پذیرایی و نوع لباس پوشیدن به آن بستگی دارد. دانستن اینکه به یک تم نیاز دارید و اینکه بتوانید یک تم را انتخاب کنید دو موضوع متفاوت هستند. گزینه‌ها برای تم جشن تولد بی‌نهایت هستند اما برای اینکه تصمیم بگیرید این ابعاد را در نظر بگیرید:

  • تولد رسمی است یا غیررسمی؟
  • فردی که تولدش است چه چیزی را بیشتر دوست دارد؟
  • مهمانی در چه فصلی برگزار می‌شود؟
  • آیا فعالیتی در ذهن دارید که تم را تعیین کند؟
  1. در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید

نکته مهم بعدی این است که تصمیم بگیرید چقدر می‌خواهید برای جشن تولد هزینه کنید. مبلغی که می‌خواهید برای برگزاری جشن تولد کنار بگذارید به خودتان بستگی دارد. موفقیت مهمانی به میزان مبلغی که برای آن صرف می‌کنید وابسته نیست. مهمانی‌ای که به‌خوبی برنامه‌ریزی‌شده باشد می‌تواند تبدیل به یک مهمانی خاطره‌انگیز شود.

وقتی میزان بودجه را مشخص کردید، تعیین کنید که برای هر مرحله چقدر می‌توانید خرج کنید. مهمانی‌ها می‌توانند به‌سرعت پول‌های شما را خرج کنند. بنابراین، مهم است که در هنگام تصمیم‌گیری به کاهش هزینه‌ها نیز توجه زیادی داشته باشید.

  1. مکان را رزرو کنید

8+1 نکته برای برنامه‌ریزی جشن تولد به بهترین شکل

‌اگر مکانی در ذهن ندارید، اینترنت بهترین جا برای شروع است. وقتی مکان‌های مختلف را بررسی می‌کنید مطمئن شوید که نظرات نوشته‌شده توسط مشتریان را نیز می‌خوانید. در این صورت می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، مکان جشن تولد را تعیین کنید. وقتی برای رزرو این مکان تماس می‌گیرید سوالات زیر را در ذهن داشته باشید:

  • محل برگزاری جشن تولد چند نفر گنجایش دارد؟
  • آیا محل جشن تولد با سبک آن مطابقت دارد؟
  • در قبال هزینه‌ای که می‌پردازید چه خدماتی ارائه می‌شود؟
  • آیا محل برگزاری جشن تولد دارای منظره خوبی است؟
  • آیا جای پارک محل جشن تولد کافی است؟
  1. فهرست مهمانان را مشخص کنید

افرادی که می‌خواهید برای جشن تولد دعوت کنید چه کسانی هستند؟ اسامی آن‌ها را بنویسید. در ابتدا سعی کنید فهرست مهمانان را گسترده و جامع بنویسید و سپس می‌توانید به دلایل کمبود بودجه یا محل برگزاری، افراد حاشیه‌ای‌تر را از فهرست حذف کنید. پس از برداشتن این گام، دعوت‌نامه را برای فهرست مهمانان بفرستید تا آن‌ها بتوانند برای حضور در جشن تولد برنامه‌ریزی کنند. این امر به‌خصوص زمانی مهم است که برخی از مهمانان شما بخواهند از شهری دیگر در جشن حضور داشته باشند.

  1. سرگرمی را مشخص کنید

اگر به موسیقی زنده علاقه‌مندید، گروه موسیقی موردعلاقه خود را هرچه زودتر انتخاب کنید و آن را رزرو کنید. شما می‌توانید بسته به تعداد مهمانان از انواع مختلف موسیقی استفاده کنید. برای مثال، برای جشن‌های بزرگ‌تر می‌توان گروه‌های بزرگ‌تر موسیقی را دعوت کرد. همچنین، می‌توانید خواندن اشعار حافظ و گرفتن فال حافظ را نیز به سرگرمی‌ها اضافه کنید. این امر به‌خصوص زمانی لذت‌بخش است که مهمانان شما به پیشگویی، شعر و ادبیات علاقه زیادی داشته باشند. شما می‌توانید به کامل‌ترین فال حافظ واقعی به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنید یا فال حافظ درست را دانلود کنید.

  1. با یک عکاس هماهنگ کنید

عکاس‌ها بخشی ضروری از جشن‌های تولد هستند. عکاس حرفه‌ای می‌تواند عکس‌هایی را از شما و مهمانان بگیرید که آن‌ها را قاب کنید و به دیوار خانه آویزان کنید. همچنین، می‌توانید این عکس‌ها را به‌صورت کلاژ آماده کنید و بعد از مهمانی آن را همراه با یک یادداشت تشکر برای مهمانان ارسال کنید.

  1. دکور مهمانی را مشخص کنید

یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی برای جشن تولد، مشخص کردن دکور آن است. اگر در مورد تم مهمانی تصمیم گرفته‌اید این بخش برای شما آسان خواهد بود و شما می‌توانید به‌راحتی تزییناتی را که با تم مهمانی مطابقت بیشتری دارند را تهیه کنید. در مقابل، اگر تم جشن تولد را مشخص نکرده‌اید، به این موضوع فکر کنید که شخصی که تولدش است چه می‌خواهد و چه مدل دکوری را برای جشن تولدش دوست دارد.

  1. کیک تولد را انتخاب کنید

8+1 نکته برای برنامه‌ریزی جشن تولد به بهترین شکل

مهم‌ترین بخش از هر جشن تولد، انتخاب کیک تولد است. در این مرحله مهم است تصمیم بگیرید که می‌خواهید خودتان کیک را درست کنید یا می‌خواهید آن را به قنادی سفارش دهید. این موضوع را بررسی کنید که فردی که تولدش است چه کیکی را دوست دارد و همچنین، آیا مهمانان حساسیت غذایی دارند یا خیر. اگر آن‌ها نمی‌توانند کیک را بخورند یک دسر جایگزین آماده داشته باشید.

  1. برای غذای مهمانی برنامه‌ریزی کنید

تصمیم بگیرید که برای مهمانی چه نوع غذایی بهتر است. اگر تم انتخاب کرده‌اید مطمئن شوید که غذا با آن تم هماهنگ است. همچنین در مورد میزان غذا و نوشیدنی‌ها نیز واقع‌بین باشید و آن‌ها را با توجه به تعداد مهمانان و مدت‌زمان برگزاری جشن تولد تعیین کنید. مطمئن شوید که غذا و نوشیدنی کافی برای پذیرایی از همه مهمانان وجود دارد.

درنهایت، نحوه برنامه‌ریزی جشن تولد، کار سختی نیست. قسمت سخت این است که آن را به‌گونه‌ای برگزار کنید که جشن تا سال‌ها در ذهن مهمانان بماند. بین همه زرق‌وبرق‌ها و غذاهای خوشمزه و همچنین، دکور و برنامه‌های سرگرم‌کننده، آنچه بیشتر از همه در رضایت‌بخش بودن جشن نقش دارد، همراهی با مهمانان و ایجاد جوی دوستانه را مهمانی است. استفاده از نکاتی که در این مقاله مطرح شد به شما کمک می‌کنند جشن تولد پیش رو را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید.

کد خبر 583588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.