بازپس‌گیری پیاده‌روهای برلین از اسکوترها و ترویج خودروهای برقی

مسئولان برلین قصد دارند پیاده‌روها را به نفع عابران پیاده از اسکوترها بازپس بگیرند و آن‌ها را به مسیرهای خارج از مرکز شهر هدایت کنند. ترویج استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی نیز به عنوان راهی برای افزایش تردد سبز اعلام شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برلین در تلاش است تا اقتصاد اشتراک‌سواری خود را بازطراحی کند و مشوق‌های متفاوتی را معرفی کند و از این طریق انواع خاصی از خدمات را توسعه دهد. هدف اصلی طرحی که اخیراً پیشنهاد شده است، حذف اسکوترها از پیاده‌روها و تعیین اولویت‌های محلی نسبت به خودروهای برقی است.

مقررات جدید ترافیکی برای خدمات اشتراک‌گذاری سواری از یکم سپتامبر اجرایی می‌شود. مقامات جدا از تلاش برای حاکمیت بر اسکوترهای الکترونیکی، می‌خواهند روی تشویق ارائه‌دهندگان خدمات اسکوتر به دور شدن از مرکز شهر کار کنند.

در حال حاضر بسیاری از شهرهای آلمان در تلاش هستند تا اسکوترهای الکترونیکی را به طرق مختلف مدیریت کنند، از محدودیت‌های پارکینگ گرفته تا تلاش برای ممنوعیت رانندگی در حالت مستی.

برلین به طور ویژه می‌خواهد بر پاکسازی پیاده‌روها و جلوگیری از تبدیل شدن آنها به فضای پارکینگ اسکوترهای الکترونیکی تمرکز کند. به نظر می‌رسد پارک در پیاده‌روهای برلین مشکلی دائمی در مورد اسکوترهای الکترونیکی باشد، زیرا این امر مانع از تردد عابران پیاده دارای معلولیت در محیط شهری می‌شود.

بازپس‌گیری پیاده‌روهای برلین از اسکوترها و ترویج خودروهای برقی

اقدامات فعلی که پایتخت آلمان در نظر دارد اجرا کند شامل ایجاد مکان‌های پارکینگ مجزا برای اسکوترهای الکترونیکی و دوچرخه‌های کرایه‌ای است که مکان‌های اجاره و پارک آن‌ها را مشخص می‌کند. علاوه بر این، مقامات پیشنهاد کرده‌اند که اپراتورهای اشتراک اسکوتر یک سیستم دریافت عکس یا ردیابی مکان دقیق‌تر را ایجاد کنند.

وقتی صحبت از خدمات اشتراک خودرو به میان می‌آید، شهر آماده است نیمی از هزینه‌های پارکینگ را برای شرکت‌های به اصطلاح شناور آزاد و ارائه‌دهندگانی که موقعیت ثابتی برای اجاره ماشین ارائه نمی‌دهند را افزایش دهد. با این حال، این قانون فقط برای وسایل نقلیه الکتریکی اعمال می‌شود. شهر اعلام کرده است که می‌تواند برای اشتراک خودروی ثابت، هزینه‌های پارکینگ را به‌طور کلی لغو کند.

در عین حال، دولت قصد دارد این پیشنهادها را با مجوز استفاده ویژه به محله‌های بیرونی در برلین ارائه دهد و در عین حال هزینه‌های شهری را برای خدمات‌رسانی به حومه‌ها کاهش دهد.

سناتور محیط‌زیست شهر، بتینا جاراش، در بیانیه‌ای از سوی شهر گفته است: «اگر مردم خودروی خود را به اشتراک بگذارند، این کار راه خوبی برای کاهش تراکم ترافیک در شهر است. بنابراین، اشتراک‌گذاری نقش مهمی در مدیریت جابه‌جایی‌های شهری دارد. خودروهای اشتراکی در شهرهای بزرگ با فضای محدود، به مقررات روشنی نیز نیاز دارد تا پتانسیل خود را به شیوه‌ای دوستدار شهر توسعه دهد.»

بازپس‌گیری پیاده‌روهای برلین از اسکوترها و ترویج خودروهای برقی

کد خبر 583561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.