سیمان کیسه‌ای ۸۰ هزار تومان شد/ عرضه در بورس کالا دلیل اصلی گرانی سیمان است

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی با بیان اینکه قیمت هر کیسه سیمان به ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان رسیده است، گفت: قیمت‌ها براساس کارخانه تولیدکننده تعیین می‌شود. دلیل اصلی گرانی این محصول به عرضه محصول در بورس کالا بازمی‌گردد.

ناصر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در دو ماه اخیر سیمان افزایش قیمت صددرصدی داشته است و دلیل اصلی آن به عرضه محصول در بورس کالا بازمی‌گردد.

وی افزود: با توجه به رکود ساخت‌وساز در کشور در شرایط فعلی نباید با کمبود سیمان نسبت به تقاضا روبه‌رو باشیم؛ درواقع سیمان موجود در کشور، کفایت میزان مصرف داخل را می‌دهد.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی ادامه داد: با عرضه سیمان در بورس کالا، هر فردی از هر صنف و حرفه‌ای با دریافت کد بورسی، امکان خرید سیمان را دارد و این‌چنین تقاضا بالا و قیمت‌ها به‌طور غیرواقعی افزایش یافته است.

محمدی گفت: درصورتی‌که اگر در بورس کالا سیمان فقط به مشتریان واقعی عرضه می‌شد، این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

وی تصریح کرد: البته در آغاز هم قرار بر فروش سیمان به مصرف‌کننده واقعی بود، اما اکنون به دلیل سود هنگفت خریدوفروش سیمان، بسیاری از افراد خریدار سیمان از بورس کالا شده‌اند و همین موضوع این بازار را نابسامان کرده است.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی اظهار کرد: به عبارتی بورس به کانون بخت‌آزمایی تبدیل شده و یک رقابت ناسالم را ایجاد کرده است.

محمدی تأکید کرد: ناگفته نماند که با عرضه کالا در بورس مخالفتی نیست، به شرط آنکه نظارت کامل هم وجود داشته باشد؛ اما متأسفانه نظارتی نیست و هیچ رصدی انجام نمی‌گیرد. بر این اساس امروز شرایط قیمتی یک محصول مانند سیمان با وجود تولید فراوان در داخل، به این مرحله رسیده است. اکنون در بازار قیمت هر کیسه سیمان به ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان رسیده است.

کد خبر 583543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.