از قتل تاجر توسط ۲ قاتل اجاره‌ای تا قتل فجیع زن ۲۰ ساله توسط همسر

قتل مرموز تاجر توسط دو قاتل اجاره‌ای، همسرکشی در خیابان، برخورد مرگبار قطار با کارگر ۴۱ ساله، سرنوشت نامعلوم یک مادر در تهران، قتل فجیع زن ۲۰ ساله توسط همسر و دستگیری مربی بدنسازی به اتهام کلاهبرداری سه میلیاردی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۲۱ شامگاه _یکشنبه بیست‌ونهم خردادماه_ گزارش قتل مسلحانه‌ای در حوالی پاسداران به قاضی احمدجواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول مردی ۶۴ ساله بوده و زمانی که پشت فرمان خودروی ۲۰۷ خود بوده تا وارد پارکینگ خانه‌اش شود، هدف شلیک یک گلوله به سر قرار گرفته و جان باخته بود.

مقتول تاجر لاستیک خودروهای سنگین بوده و گلوله پس از عبور از شیشه پنجره جلو به شقیقه وی برخورد کرده بود. در ادامه، تیم جنایی به بررسی تصاویر دوربین مداربسته پرداخت که معلوم شد عاملان شلیک مرگبار دو نفر بودند که صورت خود را پوشانده و از ساعتی قبل به کمین مرد تاجر در آن محدوده پرسه زده و پس از شلیک مرگبار نیز گریخته بودند.

کارآگاهان حدس می‌زدند مقتول قربانی یک انتقام شده است. به همین علت بررسی‌ها روی آشنایان وی متمرکز شد تا اینکه ردپای یک تاجر افغان به‌دست آمد. مقتول از مدتی قبل با این تاجر افغان بر سر ۴۰۰ هزار دلار دچار اختلاف مالی شده بود. علاوه بر این یک زمین چند هزار متری در اطراف تهران وجود داشت که مقتول و تاجر افغان بر سر تقسیم آن نیز دچار مشکل شده بودند.

همه اینها نشان می‌داد که پشت پرده جنایت مسلحانه در پاسداران تاجر افغانستانی است. تنها چند روز پس از این جنایت بود که عاملان شلیک مرگبار که آنها نیز اهل افغانستان بودند بامداد دیروز در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت شدند و اعتراف کردند که از سوی تاجر افغان اجیر شده بودند.

یکی از آنها گفت: مقتول از مدت‌ها قبل با مردی به نام شیراحمد که از بازرگانان ثروتمند افغانستانی بود مراوده‌های کاری و مالی داشت. هر دو تاجر لاستیک خودروهای سنگین بودند اما چند وقت قبل تاجر ایرانی ۴۰۰ هزار دلار به شیر احمد داد که شیراحمد دیگر آن را برنگرداند.

مقتول سعی داشت به‌جای این پول، زمینی را که با تاجر افغان به صورت شریکی در اطراف تهران خریده بودند تصاحب کند و اختلاف آنها ادامه داشت تا اینکه چند وقت پیش چند نفر در افغانستان به خانه خانواده شیراحمد یورش بردند و آنجا را تخریب کردند.

تاجر افغان تصور می‌کرد مهاجمان از سوی تاجر ایرانی اجیر شده بودند. برای همین چند روز قبل سراغ ما آمد و خواست تا برای انتقام‌جویی یک گلوله به سمت تاجر ایرانی شلیک کنیم. برای این کار دستمزد ۱۰۰ میلیون تومانی و یک کلت کمری به ما داد و ما چند روز قبل برای اجرای نقشه به مقابل محل کار مقتول رفتیم. او و شریکش همزمان از محل کارشان بیرون آمدند و پشت فرمان ماشین خود نشستند. ما به اشتباه شریک او را هدف تیراندازی قرار دادیم، چون او هم ماشین پژو داشت.

بعد از آن اتفاق، شیراحمد به ما زنگ زد و گفت فرد را اشتباهی زده‌اید اما خوشبختانه او زنده است. پس از آن چند شب قبل مقابل خانه تاجر ایرانی به کمین نشستیم. حتی ماشین را هم شیراحمد در اختیارمان قرار داده بود که چند کوچه آن طرف‌تر پارک کرده بودیم. آن شب وقتی تاجر ایرانی رسید و می‌خواست وارد خانه شود او را هدف گلوله قراردادیم اما تصورش را نمی‌کردیم که به این سرعت شناسایی و دستگیر شویم. قرار بود به‌زودی از ایران خارج شویم، اما نقشه فرارمان ناکام ماند و گیر افتادیم.

براساس این گزارش، دو متهم با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

همسرکشی در خیابان

ساعت یک بامداد شب گذشته بود که دعوای زن و شوهر افغانستانی در خانه‌ای واقع در خیابان تیردوقلو، خیابان طیب چنان بالا گرفت که همسایه‌ها مجبور شدند دعوا را به ۱۱۰ اطلاع بدهند. هنگامی که مأموران پلیس به محل رسیدند دیگر خبری از دعوای زن و شوهر نبود اما با بررسی‌های بیشتر به سراغ خانه‌ای که همسایه‌ها اعلام کرده بودند رفتند تا ببیند ماجرا چیست.

همزمان با حضور مأموران در جلوی خانه مشاهده شد یک مرد تبعه افغان همراه با کودک خود درحال خروج از آن خانه است که مأموران به خروج ناگهانی آنها مشکوک شده و او را دستگیر کردند. مأموران سپس به همراه این مرد و کودکش وارد خانه‌ای شدند که همسایه‌ها مدعی بودند ساعتی قبل از داخل آن صدای درگیری شنیده‌اند.

مأموران پلیس هنگامی که به داخل خانه وارد شدند مشاهده کردند یک زن درحالی که فاقد علائم حیاتی است بر روی زمین افتاده و با مشاهده این صحنه بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند. پس از حضور عوامل اورژانس در صحنه مشخص شد که این زن احتمالاً به دلیل خفگی جان باخته است.

با تأیید مرگ زن افغان، مأموران پلیس، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ و بازپرس ویژه قتل را از این موضوع آگاه کردند و بازپرس ویژه قتل بعد از بررسی صحنه جرم دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و بازداشت همسر ۲۴ ساله مقتول را به عنوان متهم اصلی صادر کرد.

پس از بررسی جسد توسط پزشکی قانونی علت دقیق فوت مقتول ۱۹ ساله خفگی اعلام شد و پرونده قتل این زن به منظور انجام تحقیقات روی میز بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت.

برخورد مرگبار قطار با کارگر ۴۱ ساله

فرشاد زادخور مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) از فوت یک کارگر مشغول به کار در محور ایستگاه هفت خوان _ لارستان خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه برخورد دیزل منفرد با کارگر ۴۱ ساله از شهروندان دامغانی جان وی را گرفت.

وی با بیان اینکه این کارگر سابقه ۱۰ ساله و با یکی از شرکت‌های پیمانکاری عقد قرارداد داشت، افزود: علت حادثه از سوی کمیسیون سوانح اداره کل راه آهن شمال شرق (۱) در دست بررسی است.

سرنوشت نامعلوم یک مادر در تهران

خردادماه سال جاری، رسیدگی به پرونده مفقودی زن میانسال در یکی از مناطق تهران در دستور کار حمیدرضا رستمی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جرائم‌جنایی و کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره چهارم نشان داد اوایل خردادماه زن میانسال آخرین‌بار همراه با فرزند خود سوار خودرو ۲۰۶ شده که پس از آن زمان مفقود و تلفن همراه وی خاموش شده است.

بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پس از دریافت این اطلاعات به کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی دستور داد تا از پسر جوان درخصوص مفقودی مادرش تحقیق شود که در ادامه مأموران پلیس با اظهارت ضد و نقیض پسر جوان خودرو وی را هدف بازرسی قرار دادند و یک سرنخ مهم را کشف کردند.

کارآگاهان اداره چهارم در بررسی‌ها از خودرو پسر جوان چند قطره خون کشف کردند و با رصدهای اطلاعاتی پی بردند، پسر جوان در بازه زمان مفقودی مادرش همراه وی در خودرو پژو ۲۰۶ خود بوده است.

مأموران پلیس آگاهی به دنبال کشف این سرنخ‌های مهم، با توجه به قوت گرفتن فرضیه قتل پسر جوان را به عنوان تنها مظنون پرونده دستگیر و ظهر امروز _چهارشنبه یکم تیرماه_ وی را برای تحقیقات ابتدایی به شعبه یازدهم دادسرای امور جرائم‌جنایی منتقل کردند.

تحقیقات تکمیلی در خصوص کشف ابعاد پنهان پرونده توسط حمیدرضا رستمی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جرائم‌جنایی ادامه دارد.

قتل فجیع زن ۲۰ ساله توسط همسر

دوشنبه سی‌ام خردادماه، گزارش قتل زن جوانی در یک خانه در محله بی‌سیم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۵۲ بی‌سیم و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه ساسان غلامی بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جرایم جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی به محض ورود به خانه با جسد زن ۲۰ ساله‌ای مواجه شدند که با یک شال خفه شده و به قتل رسیده بود. تحقیقات نشان داد زن جوان به علت اختلافات شخصی توسط همسر خود به قتل رسیده و قاتل پس از ارتکاب جنایت، متواری شده و حادثه را به یکی از اقوام خود اطلاع داده است‌.

اعضای تیم جنایی به دنبال دریافت این اطلاعات مهم، بلافاصله وارد عمل شدند و قاتل متواری را در کمترین زمان دستگیر و برای تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند. با دستور ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جرایم جنایی جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات درخصوص کشف ابعاد پنهان پرونده ادامه دارد.

دستگیری مربی بدنسازی به اتهام کلاهبرداری ۳ میلیاردی

مرد ورزشکار که مربی بدنسازی است حدود شش سال قبل یک شرکت خدماتی تأسیس کرد تا به بهانه پرداخت وام دست به کلاهبرداری بزند. این مرد از سال ۹۷ به اتهام کلاهبرداری سه میلیاردی فراری شد تا اینکه پس از گذشت چهار سال در طرح کاشف به دام پلیس افتاد.

متهم اظهار کرد: در این سال‌ها، به شهرهای مختلف سفر می‌کردم و با هویت جعلی زندگی پنهانی خودم را داشتم. در روزنامه‌ها آگهی تهیه وام با شرایط آسان را می‌دادم و به این ترتیب متقاضیان به دفتر شرکت می‌آمدند و با پرداخت ودیعه یک میلیون تومانی یا بیشتر درخواست وام ۸۰ میلیونی با شرایط خاص و سود کم را می‌کردند.

وی افزود: من هم با برداشتن پول افراد، فراری شدم بی‌آنکه وامی به آنها بپردازم. حدود ۱۶۷ شاکی دارم و مربی بدنسازی هستم و در این مدت که فراری بودم در باشگاه‌های ورزشی مختلف با هویت جعلی کار می‌کردم که سرانجام دستگیر شدم.

کد خبر 583541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.