مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «نیاز اصفهان به ۱۰۰ میلیون هکتار فضای سبز»، «ارائه پیشنهاد برای حمایت از سوت‌زن‌ها در کمیته سلامت اداری»، «برگزاری نمایشگاه بازار گیاهان دارویی در باغ غدیر اصفهان»، «تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ماشین‌آلات خدمات موتوری»، «خط ۳ تندوری اصفهان روی خط پرش»، «طرح جدید جمع‌آوری زباله‌ها و نبود تعدیل نیرو»، «شورای ششم اصفهان آماده تعامل با پارلمان کرواسی»، «جاری نبودن زاینده‌رود مرگ تدریجی تاریخ»، «ضرورت تقسیم‌بندی ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان» و «تبدیل پارک طبیعی شرق به دومین محور گردشگری اصفهان» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

اصفهان به ۱۰۰ میلیون هکتار فضای سبز نیاز دارد

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در ۵۰ سال گذشته باغ‌شهر اصفهان دست‌خوش تغییراتی شده است. اکثر بیشه‌زار و مرغزارها در اصفهان به ساختمان تبدیل شده است، شهر اصفهان را روی بهترین خاک که می‌توانست برای گسترش فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد، توسعه دادیم و ساختمان‌سازی کردیم و در مقابل کشاورزی را در بدترین زمین‌ها و خاک‌ها بنا کردیم.

وی تاکید کرد: برای از بین بردن آلودگی از هر نفر در اصفهان نیاز به کاشت پنج هکتار فضای سبز است که با ضرب این عدد به جمعیت دو میلیون نفری شهر اصفهان، نیاز به کاشت حدود ۱۰۰ میلیون هکتار فضای سبز داریم.

ارائه پیشنهاد برای حمایت از سوت‌زن‌ها در کمیته سلامت اداری

سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اشاره به طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری و ضمانت اجرایی آن در برخورد با متخلفان پس از ثبت و محرز شدن تخلف، اظهار کرد: برای این طرح یک ساختار اجرایی تعریف شده است که به نوعی ضمانت اجرایی آن است.

وی تاکید کرد: کمیته سلامت اداری شهرداری موظف به تصویب سیاست‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد در شهرداری اصفهان و پیگیری موضوعات است، همچنین وظیفه دارد نسبت به ارائه پیشنهادات خود برای حمایت از سوت‌زن‌ها اقدام کند.

برگزاری نمایشگاه "بازار گیاهان دارویی" در باغ غدیر اصفهان

مجید صادقی، مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان گفت: نمایشگاه بازار گیاهان دارویی با همکاری اداره سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و شهرداری منطقه چهار شهرداری از سوم تا دهم تیرماه در محل باغ غدیر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بازار گیاهان دارویی با هدف ارتقای سطح سلامتی شهروندان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با خواص گیاهان دارویی برگزار می‌شود.

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ماشین‌آلات خدمات موتوری

حسن نظام‌زاده، مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان گفت: برای نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات شهری در این سازمان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. سال گذشته سه دستگاه کامیون ۱۰ چرخ و چهار دستگاه جاروب خیابانی به ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان اضافه شد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید ماشین‌آلات خدمات‌شهری برای رینگ سوم اختصاص می‌یابد، افزود: از اول تیرماه نظافت و رفت‌وروب رینگ سوم به صورت مکانیزه و با حذف کامل کارگر انجام می‌گیرد؛ زیرا در گذشته شاهد حوادث ناگواری و تصادفات بودیم.

خط ۳ تندوری اصفهان روی «خط پرش»

مجید عموچی، سرپرست اداره حمل‌ونقل همگانی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: سومین «خط پرش» شهر اصفهان در خیابان مسجدسید، حدفاصل چهارراه هفتم محرم (وفایی) تا چهارراه تختی با مبلغ پنج میلیارد تومان برای خط سه تندوری اتوبوسرانی اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: طرح خط پرش در خیابان مسجد سید، با هدف کاهش زمان سفر با سیستم تندروی حمل‌ونقل عمومی و بهبود وضعیت خط سه بی.آر.تی حدفاصل پایانه ارغوانیه و پایانه خرم انجام می‌شود.

طرح جدید جمع‌آوری زباله‌ها منجر به تعدیل نیرو نمی‌شود

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح جدید شهرداری اصفهان برای جمع‌آوری پسماند تر در روزهای هفته برای ارائه خدمات شهری بهتر و بیشتر به شهروندان است و مجموعه‌ای که این وظیفه را بر عهده دارند باید با نظم و انضباط این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه توجه شهروندان به این مسئله منجر به تمیز بودن و ایمن نگه‌داشتن شهر اصفهان می‌شود، ادامه داد: با طرح جدید جمع‌آوری زباله‌های شهری باید شهروندان در همان روزها و ساعت‌های مقرر زباله‌ها را برای جمع‌آوری بیرون بگذارند و نسبت به تمیز نگه‌داشتن شهر اقدام کنند. طرح جدید شهرداری اصفهان برای جمع‌آوری پسماند تر منجر به تعدیل نیرو و کاهش پرداختی به کارکنان شهرداری نمی‌شود.

شورای ششم اصفهان آماده تعامل با پارلمان کرواسی

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکشنبه شب هیئت پارلمانی کرواسی به ریاست زلاتکو حسنبگوویچ بعد از دیدار با وزیر امور خارجه و قبل از دیدار با رئیس مجلس به اصفهان آمد و در کنار بازدید از نصف جهان دیدار صمیمانه‌ای نیز با چند عضو شورای اسلامی شهر اصفهان داشت.

وی تاکید کرد: زلاتکو رفتار گرم مردم و زیبایی اصفهان را نقطه برتری نصف‌جهان دانست و گفت که خداوند در اعطای زیبایی، اصفهان را نسبت به زاگرب برتری داده است.

جاری نبودن زاینده‌رود مرگ تدریجی تاریخ است

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تبعات جاری نبودن زاینده‌رود در اصفهان، اظهار کرد: زاینده رود موجب تثبیت جایگاه تاریخی اصفهان می‌شود، جایگاه تاریخی نقش ممتازی برای اصفهان است و جاری نبودن زاینده‌رود موجب بروز آثار زیست‌محیطی و آلایندگی‌های شدید در اصفهان شده و بر جغرافیای اصفهان و مسئله فرونشست این شهر تأثیر گذاشته است.

وی تاکید کرد: مسئله جاری نبودن آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان، مسئله‌ای نیست که بتوان به سهولت از آن گذشت، زاینده‌رود با اصفهان و تمدن این شهر عجین شده است؛ جاری نبودن آن مرگ تدریجی برای تاریخ و دنیا خواهد بود.

ضرورت تقسیم‌بندی ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وجود ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان و لزوم برنامه‌ریزی برای رسیدگی به این معضل، اظهار کرد: آنچه مهم است در ارتباط با سازه این نوع ساختمان‌ها است که آیا می‌توان آن را مقاوم‌سازی کرد؟، اگر امکان مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها فراهم نباشد باید نسبت به نوسازی آنها اقدام کرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان به موضوع وجود ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان به شکل ایده‌آل نگاه کرد، می‌توان ساختمان‌ها را به دو گروه پرخطر و کم‌خطر تقسیم‌بندی کرد و با دسته‌بندی آنها مانع تردد شهروندان و استفاده از این ساختمان‌ها شد.

پارک طبیعی شرق به دومین محور گردشگری اصفهان تبدیل شود

منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود یک‌چهارم از مساحت فضای سبز شهر اصفهان در محدوده پارک طبیعی شرق قرار دارد که در محدوده مناطق یک، چهار، پنج، شش، باغ رضوان، میادین میوه و تره‌بار و شهر رویاها است.

وی تاکید کرد: پارک طبیعی شرق می‌تواند به دومین محور گردشگری اصفهان تبدیل شود. نگاه ویژه به این قطب گردشگری و تبدیل آن به دومین محور گردشگری اصفهان می‌تواند اقدامی مؤثر باشد.

کد خبر 583525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.