لزوم هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان با مدیریت شهری

رئیس کمیسیون نظارت، تلفیق و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای ایجاد هم‌افزایی و همکاری بیشتر از دستگاه‌های خدمات‌رسان درخواست داریم که پروژه‌های عمرانی خود در سطح شهر را به شهرداری اعلام کنند تا شهرداری بتواند بر اساس آن برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

محمدباقر پارساییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف کمیسیون نظارت، تلفیق و حقوقی نظارت بر عملکرد شورای اسلامی شهر، شهرداری و مجموعه‌های زیر نظر آن است، اظهار کرد: وظیفه این کمیسیون نظارت بر فعالیت‌های مدیریت شهری و امور حقوقی است تا بخش‌های مختلف شهرداری و شورای اسلامی شهر وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهمی که در ارتباط با مجموعه شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد این است که بخشی از وظایف شهرداری و سازمان‌های تابعه آن در قانون مشخص شده است و باید انجام شود و بخش دیگری از وظایف شهرداری توسط شورای اسلامی شهر به شهرداری ابلاغ و اعلام می‌شود، لذا مجموعه شهرداری باید به تمام این موارد مطابق قانون عمل کند، اگر نظارت بر عملکرد وجود نداشته باشد، احتمال خطا افزایش می‌یابد.

رئیس کمیسیون نظارت، تلفیق و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: اگر تخلفی در هر نقطه از شهرداری و شورای اسلامی شهر رخ دهد، این کمیسیون با جدیت آن را بررسی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در کارکرد موفق شهرداری تأثیرگذار خواهد بود، همراهی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های خدمات‌رسان است. بسیاری از فعالیت‌ها در شهر وجود دارد که علاوه‌بر شهرداری دستگاه‌های دیگری نیز با آن مرتبط هستند، لذا اگر این همراهی و همکاری وجود نداشته باشد، روند اجرای امور با مشکل مواجه خواهد شد.

پارساییان تاکید کرد: برای ایجاد هم‌افزایی و همکاری بیشتر، از دستگاه‌های خدمات‌رسان درخواست داریم که پروژه‌های عمرانی خود در سطح شهر را به شهرداری اعلام کنند تا شهرداری بتواند بر اساس آن برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد، زیرا ممکن است شهرداری معابری را آسفالت کند و دستگاه‌های دیگر در همان مناطق حفاری انجام دهند، این ناهماهنگی سبب هدررفت هزینه‌ها در مدیریت شهری خواهد شد.

کد خبر 583506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.