توجه به ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر و بحرانی در  تهران

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقرر شد به صورت ماهانه گزارش عملکرد کمیته‌های ایمنی مناطق و گزارش پیشرفت فیزیکی ایمن‌سازی ساختمان‌های بسیار پرخطر و بحرانی به کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _چهارشنبه، یکم تیرماه_ با تشریح پنجمین جلسه کمیته «ایمنی و آتش‌نشانی» موضوع ماده ۶ مصوبه «مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه پایش ایمنی ساختمان‌های موجود شهر تهران در برابر خطر آتش‌سوزی»، اظهار کرد: با توجه انجام نشدن اقدام مؤثر از سوی دولت در پیگیری برای به نتیجه رسیدن لایحه «قانون مدیریت یکپارچه ایمنی و آتش‌نشانی» در این جلسه کمیته ایمنی، مقرر شد با لحاظ ایرادات اساسی ساختاری و محتوایی لایحه مذکور مجدد با همکاری اداره کل حقوقی شهرداری و کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر، بازنگری و اصلاح شده و از طریق ظرفیت‌های شورای شهر و شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی جهت سیر مراحل تصویب ارائه شود.

وی ادامه داد: نظر به برگزاری جلسات متعدد سازمان آتش‌نشانی با اتحادیه اصناف و وزارت کار پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌هایی در جهت ایمن‌سازی صنوف و کارگاه‌های پرخطر تنظیم شده که به موجب آن تمام صنوف قبل از بهره‌برداری مکلف به دریافت تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی شدند و قبل از کسب مجوز باید دوره‌های آموزشی ایمنی و آتش‌نشانی را بگذرانند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اجازه ندادن ورود به سازمان آتش‌نشانی برای بازدید از برخی از ساختمان‌های دولتی در این جلسه مقرر شد که همکاری نکردن دستگاه‌های مربوطه به شورای اسلامی شهر منعکس و پیگیری لازم جهت همکاری با سازمان انجام شود.

وی اضافه کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز مکلف شد که موضوع ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های لازم برای ورود سازمان آتش‌نشانی به ساختمان‌های دولتی را از مبادی ذی‌ربط پیگیری کند.

بابایی تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده از عملکرد کمیته‌های ایمنی مناطق در این جلسه شهرداران و نمایندگان مناطق پنج، ۱۲، ۱۵ و ۱۸ گزارشی از نحوه رسیدگی به پرونده‌های ساختمان‌های بسیار پرخطر و بحرانی آن مناطق ارائه کردند، با توجه به گزارش‌های ارائه شده و شرایط ناایمن و گاهی ناپایدار برخی از ساختمان‌ها مقرر شد مناطق شهرداری طی مکاتبات و برگزاری جلسات، مواردی از ساختمان‌ها را جهت بررسی استحکام بنا به سازمان نظام مهندسی استان تهران معرفی کند.

وی گفت: مقرر شد به صورت ماهانه گزارش عملکرد کمیته‌های ایمنی مناطق و گزارش پیشرفت فیزیکی ایمن سازی ساختمان‌های بسیار پر خطر و بحرانی به کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.

کد خبر 583480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.