دانشگاه بزرگ‌ترین دارایی یک شهر است

معاون وزیر علوم گفت: گستردگی رشته‌ها در دانشگاه هنر، رسیدن به چشم‌انداز تألیف شده را فراهم می‌کند. مطالبه و تقاضای اجتماعی وجود دارد، اما فضای دانشگاه امکان پاسخ‌گویی لازم را در شرایط فعلی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم داداش‌پور امروز _یکم تیرماه_ در مراسم تودیع رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه با اشاره به اینکه اساتید و نخبگان بزرگی ریاست دانشگاه‌ها را در اصفهان برعهده دارند، اظهار کرد: هر کدام از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان سهمی از این مرکز علمی دارند. تودیع و معارفه در دانشگاه‌ها و تمام سازمان‌ها اتفاق می‌افتد که روندی طبیعی است؛ مسئولین باید به نحوی فعالیت کنند که در آینده از اعمال آن‌ها به نیکی یاد کنند.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر اساتید و نخبگان بزرگی ریاست مراکز علمی اصفهان را برعهده دارند، افزود: این اتفاق بزرگی برای اصفهان است و شاخصه استفاده از نیروهای شایسته برای پیشرفت و آبادانی لازم است؛ قطعاً این اتفاق در مجموعه دانشگاه هنر اصفهان نیز صورت پذیرفته است.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: دانشگاه هنر اصفهان عمر کوتاهی دارد که در حال رسیدن به بلوغ بوده و مسیرهای پیشرفت و توسعه را طی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه هنر اصفهان در حال توسعه است، گفت: مسیری که برای سایر دانشگاه‌ها طی شده قطعاً برای دانشگاه هنر نیز طی می‌شود. دانشگاه به مرور زمان به موقعیت خوبی دست پیدا خواهد کرد.

داداش پور خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر حوزه هنر در جامعه جای خود را باز کرده و علاقه‌مندان حوزه هنر جای نسل جدید را گرفته‌اند. حوادث زیادی در لایه‌های مختلف جامعه حادث می‌شود و باید نهاد علم، دانشگاه هنر و جامعه هنری به این نیازها پاسخ دهد.

افزایش متقاضیان دانشگاه هنر در یک دهه اخیر

وی درخصوص افزایش متقاضیان دانشگاه هنر طی یک دهه اخیر، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۰ تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه هنر حدود ۵۳ هزار نفر بود، در سال ۱۴۰۱ تعداد داوطلبان دانشگاه هنر به ۱۶۱ هزار نفر رسیده است؛ آمارها نشان می‌دهد در یک دهه اخیر متقاضیان این دانشگاه سه برابر شده شده است و این آمار بیانگر رسوخ هنر به لایه‌های اجتماعی است و باید به نیازهای جامعه پاسخگو بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: روند نیاز و خواسته در جامعه در حال افزایش است؛ باید دانشگاه‌های هنر بتوانند به این نیاز پاسخ‌گویی لازم را داشته باشند. نباید فراموش کنیم که جوانان به عصر خلاقیت دست یافته‌اند، بنابراین به سمت حوزه هنری روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر باید مراکز علمی بپذیرند که جامعه علاقه زیادی به حوزه هنر دارد، افزود: ارتباط بین فناوری و هنر در حال ایجاد شدن است؛ اگر نتوانیم در این حوزه به درستی عمل کنیم پاسخ‌گوی نیاز جامعه نبوده‌ایم. در سطح دنیا از نظر اقتصادی صنایع خلاق از اقتصادهای بزرگ جوامع است و برقراری اتصال بین اقتصاد و هنر لازم است.

داداش‌پور تاکید کرد: گستردگی رشته‌ها در دانشگاه هنر، رسیدن به چشم‌انداز تألیف شده را فراهم می‌کند. مطالبه و تقاضای اجتماعی وجود دارد، اما فضای دانشگاه امکان پاسخ‌گویی لازم را در شرایط فعلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه بزرگ‌ترین دارایی یک شهر است، گفت: باید این دارایی را درک کرده و برای پیشرفت آن تلاش کرد؛ استانداران در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و می‌توانند دارایی‌ها دانشگاه‌ها را افزایش دهند. باید با هم‌افزایی دانشگاه هنر اصفهان و استانداری بستر برای پیشرفت و بلوغ مورد نظر در این مرکز علمی فراهم شود.

کد خبر 583477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.