آغاز مرحله دوم طرح هوشمندسازی شهرهای یونان

مدیران ارشد یونان، بیش از ۳۰۰ شهر را در سراسر کشور به اشتراک ایده‌های خلاق خود برای پیاده‌سازی پروژه‌های مربوط به تحولات دیجیتالی دعوت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از یکم ماه جولای، تعداد ۳۱۵ شهر یونانی از فرصت حضور در مرحله دوم طرح هوشمندسازی شهری بهره‌مند خواهند شد و می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را برای افزایش تحولات دیجیتالی شهری به اشتراک بگذارند. نخست‌وزیر یونان و مدیر بخش دیجیتالی کشور اعلام کرده‌اند که تمام شهرهای یونان با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را برای ایجاد تحولات دیجیتالی به اشتراک بگذارند و در صورت تأیید، از خدمات بعدی برای تحقق آن‌ها بهره‌مند شوند. مدیران کشور در یک اعلامیه دیگر نیز از پیشرفت چشمگیر آموزش دیجیتال به کارمندان دولت خبر داده و مدعی شده‌اند این مرحله به عنوان یک کاتالیزور جهت مدرن‌سازی هر چه بیشتر مدیریت عمومی اعمال می‌شود.

تحولات دیجیتالی

مهم‌ترین هدف آغاز طرح هوشمندسازی شهرهای یونان، افزایش کیفیت زندگی روزمره مردم آن معرفی شده که قرار است دستیابی به آن از طریق انتخاب بهترین پروژه‌های دیجیتالی ارائه شده توسط مدیران شهرهای مختلف تحقق یابد. مدیر اداره کل دیجیتال کشور لیستی از پروژه‌ها تهیه کرده و آن‌ها را در هفت گروه قرار داده است:

· توسعه پایدار

· ذخیره انرژی

· کاهش اثرات انرژی ناشی از ساختمان‌های شهری

· بهبود وضعیت شهرنشینی و خدمات شهری

· بهبود کیفیت زندگی

· تقویت دموکراسی محلی، همکاری و شفافیت

· حفاظت از شهرها و شهروندان در مقابل حملات سایبری و ارتقای زیرساخت‌های دیجیتالی

صندوق بازیابی منطقه‌ای اروپا از تخصیص بودجه‌ای ۲۳۰ میلیون یورویی برای هوشمندسازی ۳۱۵ شهر یونانی خبر داده است که این مبلغ به طور متفاوت و بسته به نرخ جمعیت، از ۲۱۰ هزار یورو تا دو میلیون و ۷۷۰ هزار یورو در اختیار این شهرها قرار خواهد گرفت. مدیران هر شهر پیش از دریافت بودجه، از مقدار آن برای شهر خود آگاه خواهند شد که این کار، امکان برنامه‌ریزی بهتر را برای پیاده‌سازی پروژه‌ها را برای آن‌ها فراهم خواهد آورد.

در حال حاضر، ۱۶ شهر یونان با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر در حال پیاده‌سازی طرح خود هستند که اولویت این شهرها برای اجرای طرح‌های دیجیتالی به خاطر بهبود قبلی زیرساخت‌های دیجیتالی بوده است.

علاوه بر این، تاکنون بیش از ۳۵۰۰ کارمند دولتی سراسر یونان، مهارت‌های آموزشی را فرا گرفته‌اند که البته دولت از افزایش ۵۰ درصدی این افراد تا سال ۲۰۲۳ خبر داده است.

آغاز مرحله دوم طرح هوشمندسازی شهرهای یونان

کد خبر 583439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.