اجرای طرح شناسایی ساختمان‌های ناایمن در رودسر

رئیس شورای اسلامی شهر رودسر از اجرای طرح شناسایی ساختمان‌های قدیمی و ناایمن در این شهر خبر داد و گفت: شهرداری به تمام مالکان ابنیه تاریخی و ناایمن نامه‌ای جهت اخطار ارسال کرده است تا نسبت به مقاوم‌سازی بنای خود اقدام کنند.

اسماعیل صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح شناسایی ساختمان‌ها و ابنیه قدیمی و ناایمن شهر رودسر و مقاوم‌سازی این بناها در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر به شهردار ابلاغ شده و اکنون این طرح توسط مدیریت شهری در حال اجرا است.

وی افزود: با نظر کارشناس رسمی دادگستری، ساختمان‌هایی که استحکام لازم را نداشته باشد، با ارسال نامه‌ای به مالکان آن اخطار داده می‌شود تا نسبت به مقاوم‌سازی بنای خود اقدام کنند و رونوشت تمام نامه‌ها نیز جهت استحضار و اقدامات لازم برای دادستان شهرستان ارسال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رودسر خاطرنشان کرد: تعدادی از اماکن و ابنیه تاریخی در بافت قدیمی شهر وجود دارد که ایمن‌سازی و افزایش استحکام این بناها با جدیت در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار دارد.

وی تاکید کرد: از مالکان ساختمان‌های ناایمن انتظار داریم اخطارهای شهرداری را جدی بگیرند و به منظور جلوگیری از وقوع هر گونه حوادث ناگوار هر چه سریع‌تر نسبت به مقاوم‌سازی بنای خود اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۳۸ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 583387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.