درخواست شورای شهر تهران برای کاهش نیافتن سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصل مالیات بر ارزش افزوده متعلق به شهرداری‌ها بود، اما با تصویب قانون تجمیع عوارض در سال ۸۲ این مبالغ را محدود کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران، امروز -سه‌شنبه‌، سی‌ویکم خردادماه- در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: قرار بود در شورای سران موضوعی مطرح شود که طبق آن یک چهارم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌های کشور که اکثراً دچار مشکل هستند، برای مسکن سازی توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص پیدا کند و هرساله یک هجومی نسبت به این مبالغ مالیات بر ارزش افزوده صورت می‌گیرد و ارگان‌هایی را با شهرداری در این زمینه شریک می‌کنند.

وی ادامه داد: اصل مالیات بر ارزش افزوده متعلق به شهرداری‌ها بود اما با تصویب قانون تجمیع عوارض در سال ۸۲ این مبالغ را محدود کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون هر وزارتخانه بخشی از آن را کاهش می‌دهد، بنابراین از سران قوا و ریاست جمهوری و ریاست مجلس که به امور شهری آشنایی دارند و ریاست قوه قضائیه خواهشمندم که اجازه ندهند که سهم شهرداری‌ها کاهش یابد.

وی با اشاره به پیشنهاد قائمی مبنی بر تفویض مسئولیت جمع‌آوری مالیات املاک خالی به شهرداری‌ها، افزود: زمانی شهرداری این عوارض را جمع‌آوری می‌کرد، اما در سال‌های گذشته این عوارض برداشته شد، حال امیدوارم که با روشن بینی سران قوا، این موضوع عملی نشود، چرا که به ضرر شهرداری‌ها است و آسیب به شهرداری‌ها آسیب به شهرها و مردم است و دود آن به چشم تمام مردم خواهد رفت.

چمران تصریح کرد: هنگام تصویب این قانون به مجلس متذکر شدیم که این قانون توسط شهرداری‌ها عملی می‌شود و بدون حضور شهرداری‌ها قابل اجرا نیست.

کد خبر 583360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.