آمادگی «دافوس آجا» برای پذیرش دانشجو از کشور صربستان

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، آماده پذیرش دانشجو از کشور صربستان هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر حسین ولی‌وند زمانی در جریان بازدید هیئت علمی نظامی دانشگاه دفاع ملی صربستان از دافوس آجا ضمن عرض خیرمقدم به اعضای این هیئت، اظهار کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارتباط با کشورهای مستقل در سراسر دنیا استقبال می‌کند؛ به‌ویژه کشورهایی که در حوزه‌های دفاعی و نظامی از پیشینه خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی جمهوری صربستان تاکید کرد: کشور صربستان در جنگ جهانی دوم سابقه دفاعی قابل توجهی داشته است و کشور ما نیز در جنگ تحمیلی هشت ساله با رژیم بعثی عراق در حوزه دفاعی و نظامی دارای تجارب ارزشمندی است که بهره‌گیری از این تجارب می‌تواند برای دو کشور در بخش دفاعی و امنیتی مثمر ثمر باشد.

فرمانده دافوس ارتش در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند آموزشی و محتوایی این دانشگاه، گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی به‌عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور، در حوزه تعلیم افسران ارشد ارتش و سایر نیروهای مسلح ایران دارای تجربه و انداخته‌های علمی مهمی است و در حوزه آموزش و پژوهش نیز از قابلیت‌های ارزشمند و به‌روز شده‌ای برخوردار است که می‌تواند بسترساز ارتقای توان دفاعی کشور باشد. اکنون از کشورهای دوست و هم‌پیمان از جمله هند، پاکستان، قزاقستان و عراق پذیرش دانشجو داریم و همچنین برای پذیرش دانشجو از جمهوری صربستان نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دانشگاه از ظرفیت لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی برای دانشجویان اعزامی برخوردار هستیم.

کد خبر 583341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.