محبوب‌ترین جاذبه‌های خواهرخوانده کوبایی اصفهان

هاوانا، پایتخت، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر و عمده‌ترین مرکز اقتصادی کوبا است که در لیست خواهرخوانده‌های اصفهان قرار دارد و یکی از قطب‌های گردشگری منطقه کارائیب به حساب می‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هاوانا با تاریخ پیوند عمیقی دارد و جاذبه‌های باستانی زیادی را در خود جا داده که به تبدیل آن به یک مرکز گردشگری محبوب در سراسر جهان کمک زیادی کرده است. پایتخت کوبا و خواهرخوانده محبوب اصفهان، میزبان ساختمان‌هایی به سبک معماری باروک، بندرهای تاریخی شگفت‌انگیز، موزه‌های زیبا، رستوران‌های افسانه‌ای و میدان‌های عمومی پرشوری است که همه‌ساله سیل عظیمی از گردشگران را به سمت خود دعوت می‌کند. علاوه بر این، همواره جشن‌ها و رویدادهای فرهنگی متعددی در این شهر برگزار می‌شود که به جذابیت آن در میان مردم جهان می‌افزاید و آن‌ها را به انجام فرآیندهای منحصربه‌فرد فرا می‌خواند. در ادامه به معرفی بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های خواهرخوانده کوبایی اصفهان پرداخته می‌شود.

هاوانای قدیم

هاوانای قدیم از میراث فرهنگی یونسکو به حساب می‌آید که در آن، جذابیت روزهای گذشته به تصویر کشیده می‌شود. ساختمان‌های چشم‌نواز این منطقه اغلب به سبک نئوکلاسیک و باروک طراحی شده و در امتداد خیابان‌هایی با پهنای کم به سمت میدان‌های زیبای شهر پیش رفته است. گردشگران به هنگام ورود به این منطقه زیبا از تماشای میدان‌های عمومی و تاریخی آن نظیر Plaza Vieja و Plaza de Armas نهایت لذت را تجربه می‌کنند و به بازدید از کاخ معروف کاپیتان جنرال، میزبان موزه شهر می‌پردازند.

محبوب‌ترین جاذبه‌های خواهرخوانده کوبایی اصفهان

از دیگر جاذبه‌های هاوانای قدیم می‌توان به کلیسای جامع سن کریستوبال به سبک معماری باروک و Castillo de la Real Fuerza، یک دژ جنگی باشکوه اشاره کرد.

تفرجگاه Malecón

پرسه زدن در امتداد Malecon که یک تفرجگاه جاده‌ای و دریایی است، به هنگام غروب آفتاب، از محبوب‌ترین فعالیت‌ها برای مردم هاوانا و گردشگران آن به حساب می‌آید که امکان تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطراف را فراهم می‌آورد. بلوار دریایی هاوانا به طول حدود هفت کیلومتر از هاوانای قدیم به سمت ودادو، یک منطقه تجاری مرکزی، بسیاری از گردشگران را به پیاده‌روی برای نهایت لذت از تماشای اطراف دعوت می‌کند. در امتداد این بلوار، مجموعه‌ای از سازه‌های رنگارنگ به جامانده از قرن بیستم گرد هم آمده که با سبک‌های مختلف معماری نظیر آرت دکو و نئو موریش احداث شده است و با درخشش طلایی نور به هنگام غروب آفتاب، چشم‌انداز اعجاب‌انگیزی در محیط به وجود می‌آورد.

محبوب‌ترین جاذبه‌های خواهرخوانده کوبایی اصفهان

قلعه مورو

قلعه مورو که به نام سه مغ از کتاب مقدس نامگذاری شده، قلعه‌ای است که از ورودی بندر هاوانا محافظت می‌کند. این قلعه در اواخر قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم برای محافظت از شهر در مقابل دزدان دریایی توسط جووانی جامباتیستا آن تونلی، طراح و معمار پرآوازه ایتالیایی ساخته شد و بسیار شبیه به سایر سازه‌های معروف قرن هفدهم است. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در این قلعه اتفاق افتاده، بازسازی فانوس دریایی آن برای چند بار متوالی بوده است که آخرین بار آن در قرن نوزدهم اتفاق افتاد.

قلعه Fortaleza de San Carlos de la Cabana

درست در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای قلعه مورو، یک مجموعه قلعه دیگر به نام Fortaleza de San Carlos de la Cabana احداث شده است که در میان مردم کوبا به Castillo de San Carlos de la Cabana نیز شهرت دارد. این قلعه در دهه ۱۷۷۰ به دست معماران اسپانیایی ساخته شد و در آن زمان، بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین قلعه‌ای محسوب می‌شد که توسط این گروه معماران ساخته شده بود. قلعه بزرگ قرن هجدهم، در آن زمان یعنی در دوران حکومت باتیستا به عنوان یک زندان نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما پس از انقلاب کوبا به یک پایگاه مرکزی برای چه گوارا تبدیل شد. امروزه این قلعه میزبان چند موزه است، ضمن این‌که دفتر اصلی چه گوارا با بعضی از وسایل شخصی او نیز به عنوان یک مرکز گردشگری مهم عمل می‌کند.

محبوب‌ترین جاذبه‌های خواهرخوانده کوبایی اصفهان

موزه ملی هنرهای زیبای هاوانا

موزه ملی هنرهای زیبا در هاوانا دو ساختمان باشکوه را در بر گرفته است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دوستداران هنر در سراسر کوبا عمل می‌کند. ساختمان Palacio del Centro Asturiano که در دهه ۱۹۲۰ توسط معمار مانوئل بوستوس طراحی شد، میزبان آثاری از هنرهای ارزشمند اروپایی است، ضمن این‌که مجموعه‌ای متشکل از ۶۰۰ اثر هنری باستانی از دوران مصر تا روم را در بر گرفته است.

تفرجگاه پاسئو دل پرادو

پاسئو دل پرادو در میان مردم سراسر کوبا به عنوان زیباترین خیابان پایتخت شناخته شده است که در دو طرف خود به سمت هاوانای قدیم درختان زیادی را در بر گرفته و فضایی بسیار آرامش‌بخش را برای پرسه زدن در شهر به وجود آورده است. موزاییک‌های مرمرنما، نیمکت‌های سنگی زیبا، شیرهایی از جنس برنز و تیرهای چراغ برق آهنی از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد پاسئو دل پرادو به حساب می‌آید که حس زیستن در دوران گذشته را در میان بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

سینماهای قدیمی زیبا، عمارت‌های باشکوه و هتل‌های بازمانده زیادی نیز از قرن‌های نوزدهم و بیستم در امتداد پاسئو دل پرادو به جا مانده و با دقت مورد حفاظت مدیران شهر قرار گرفته است.

محبوب‌ترین جاذبه‌های خواهرخوانده کوبایی اصفهان

مرکز فرهنگی Gran Teatro de La Habana

شاید کمی تعجب‌آور باشد این‌که هاوانا میزبان یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های اپرای جهان در قلب منطقه کارائیب است که همه ساله رویدادهای بسیاری در آن برگزار می‌شود. این بنا توسط یکی از معماران معروف بلژیکی به نام پل بلائو طراحی شد و ساخت آن در سال ۱۹۱۵ توسط دو مهندس به نام‌های Purdy و Hendeson در محل سابق Teatro Tacon به پایان رسید. دوستداران هنر از بازدید نمای زیبای باروک در ساختمان که چهار مجسمه اعجاب‌انگیز را در بر گرفته است، هیجان‌زده می‌شوند.

همه ساله، افراد مشهور بسیاری به اجرای نمایش‌های خود در مرکز فرهنگی Gran Teatro de La Habana می‌پردازند که همین اتفاق به جذب سیل عظیمی از گردشگران و دوستداران هنر به هاوانا می‌شود.

محبوب‌ترین جاذبه‌های خواهرخوانده کوبایی اصفهان

مجتمع هنری Fusterlandia

مجتمع هنری Fusterlandia یکی از مکان‌های عمومی خواهرخوانده کوبایی اصفهان به‌شمار می‌رود که بازدید از آن برای تمام گردشگران دوستدار هنر، یک ضرورت در نظر گرفته می‌شود. در واقع، این مجتمع یک دهکده زیبا در حومه‌های اطراف هاوانا است که مجموعه‌ای از هنر سه‌بعدی، نقاشی‌های دیواری و خلاقیت را در بر گرفته است. خوزه فوسته، نقاش و مجسمه‌ساز محلی هاوانا بسیاری از آثار هنری منطقه را خلق کرد و به ایجاد موزائیک‌ها، مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیادی در سراسر آن پرداخت تا از این طریق، هنر خود را به تصویر بکشد. این نقاش که به پیکاسوی کارائیبی شهرت داشت، با استفاده از هنر خود حتی به زیباسازی خانه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس سراسر منطقه پرداخت. پرسه زدن در سراسر دهکده Fusterlandia یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها برای گردشگران هاوانا به حساب می‌آید که چشم‌های آن‌ها را برای مدت طولانی به خود خیره نگه می‌دارد.

تنها مکان‌های دیدنی شهر نیست که همه ساله سیل عظیمی از گردشگران را به سمت خواهرخوانده کوبایی اصفهان دعوت می‌کند، بلکه فعالیت‌های منحصر به فرد دیگری نیز در رونق گردشگری شهر نقش مهمی ایفا می‌کند که در ادامه به معرفی بعضی از آن‌ها پرداخته می‌شود.

محبوب‌ترین جاذبه‌های خواهرخوانده کوبایی اصفهان

بازدید از کارخانه‌های سیگار شهر و تهیه مرغوب‌ترین سیگارهای دنیا

کوبا در سراسر جهان برای سیگارهای خود شهرت دارد و پایتخت آن یکی از بهترین کارخانه‌های سیگار جهان را در خود جا داده است. جالب است بدانید که خواهرخوانده کوبایی اصفهان به عنوان خاستگاه سیگار مرغوب در جهان شناخته شده است و همه نوع کارخانه سیگاری در آن وجود دارد. اگرچه کارخانه معروف سیگار برگ پارتاگاس در خیابان پشتی کاخ کنگره شهر به روی مردم بسته شده است، با این حال گردشگران می‌توانند از دو کارخانه سیگار دیگر به نام‌های Fabrica Corona و Fabrica de Tabaco H. Upmann دیدن کنند و به تهیه مرغوب‌ترین سیگارهای دنیا بپردازند.

محبوب‌ترین جاذبه‌های خواهرخوانده کوبایی اصفهان

صرف لذیذترین خوردنی‌ها در خیابان غذا

وجود خیابان‌های غذا در هاوانا با تاریخ ملی کشور گره خورده است و جالب این‌که غذاهایی که در این خیابان‌ها به فروش می‌رود، تحت تأثیر مهاجرت‌ها و جنگ‌های پی‌درپی بسیار متنوع است و با طعم‌های اسپانیایی، آفریقایی و منطقه کارائیب در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. گردشگران شهر با دنبال کردن ذائقه خود در خیابان‌های غذای هاوانا فرصت بیشتری برای آشنایی بیشتر با فرهنگ‌های اسپانیا، آفریقا و کارائیب می‌یابند و از میراث پیچیده شهر آگاهی بیشتری کسب می‌کنند.

محبوب‌ترین جاذبه‌های خواهرخوانده کوبایی اصفهان

ترجمه از: زهرا عباسپور، مترجم ایمنا

کد خبر 583321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.