بیماری وبا چیست؟ + علائم و پیشگیری

علائم و نشانه‌های کم‌آبی شدید ناشی از بیماری وبا شامل ضربان قلب بالا، کم شدن یا از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست، غشاهای مخاطی خشک از جمله خشکی داخل دهان، گلو و بینی، فشار خون پایین، عطش و گرفتگی عضلات می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علائم بیماری وبا می‌تواند در عرض چند ساعت تا حداکثر پنج روز بعد از آلوده شدن به باکتری بروز کند، اغلب علائم خفیف هستند، اما گاهی اوقات شدید و جدی نیز می‌شود. معمولاً افراد مبتلا به بیماری وبا دچار اسهال آبکی شدید همراه با استفراغ می‌شوند که می‌تواند به سرعت باعث کم آبی بدن شود.

اگرچه بسیاری از افراد علائم خفیف بیماری وبا را تجربه می‌کنند یا شاید اصلاً هیچ علائمی را تجربه نکنند، اما با این وجود هنوز می‌توانند ناقل بیماری بشمار بیایند. علائم و نشانه‌های کم‌آبی شدید ناشی از بیماری وبا شامل ضربان قلب بالا، کم شدن یا از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست، غشاهای مخاطی خشک از جمله خشکی داخل دهان، گلو و بینی، فشار خون پایین، عطش و گرفتگی عضلات می‌شود.

اگر کم‌آبی شدید ناشی از بیماری وبا درمان نشود در عرض چند ساعت منجر به شوک و مرگ فرد مبتلا می‌شود. توصیه شده است که افراد با مصرف آب‌های جوشانده شده یا آب‌های ضدعفونی شده با مواد شیمیایی یا آب‌های معدنی، خطر ابتلاء به بیماری وبا را کاهش دهند. لازم است افراد در این شرایط از مصرف مواد غذایی به صورت خام خودداری کنند. ازآنجاکه کم‌آبی بدن ناشی از بیماری وبا به سرعت رخ می‌دهد، سرعت عمل در انتقال بیمار به مراکز درمانی و شروع درمان بسیار مهم است.

کد خبر 583313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.