ارتباط گروه خونی و بیماری‌های قلبی-عروقی چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افرادی با گروه خونی B، A و AB در مقایسه با افرادی با گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلای به بیماری‌های قلبی‌وعروقی قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروه خونی به طبقه‌بندی خون براساس وجود داشتن یا نداشتن آنتی‌بادی‌ها و مواد آنتی ژنی ارثی در سطح گلبول‌های قرمز اشاره دارد. چهار گروه خونی اصلی که شامل O، A، B و AB می‌شود، توسط ژن‌هایی که از والدین خود به ارث می‌برید تعیین می‌شود.

نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که خطر بروز بیماری قلبی ممکن است با گروه خونی افراد مرتبط باشد. بر اساس این پژوهش افرادی با گروه خونی B، A و AB در مقایسه با افرادی با گروه خونی O بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بیشترین خطر در میان افرادی با گروه خونی AB مشاهده شده است.

چه ارتباطی بین گروه خونی افراد و احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی وجود دارد؟

نتایج دو مطالعه طولانی‌مدت که ۸۹۵۵۰ بزرگسال را به مدت ۲۰ سال مورد ارزیابی قرار داد، نشان می‌دهد که افرادی با گروه خونی AB به میزان ۲۳ درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری‌های قلبی قرار دارند. همچنین خطر بروز بیماری‌های قلبی در میان افرادی با گروه خونی B و A به ترتیب ۱۱ و پنج درصد بیشتر است.

کشف ارتباط بین گروه خونی افراد و بیماری قلبی چه اهمیتی دارد؟

به گفته محققان ازآنجاکه افراد نمی‌توانند گروه خونی خود را تغییر دهند. نتایج یافته‌هایی از این قبیل به پزشکان کمک می‌کند تا بهتر متوجه شوند که چه افرادی بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری‌های قلبی قرار دارند. اگر گروه خونی فردی باعث شده که خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی در او افزایش یابد؛ لازم است فرد اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد و با انتخاب سبک زندگی سالم، خطر ابتلاء به این بیماری را کاهش دهد.

چه ارتباطی بین گروه خونی افراد و احتمال بروز دیگر بیماری‌ها وجود دارد؟

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که گروه خونی O نه تنها کمتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری‌های قلبی قرار دارند بلکه خطر بروز سرطان معده در میان این گروه از افراد کمتر است. از سوی دیگر افراد دارای گروه خونی A و B بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به سرطان معده قرار دارند. افرادی که گروه خونی AB دارند، بیشتر از دیگران در معرض مشکلات حافظه قرار دارند و افرادی که دارای گروه خونی A هستند، ممکن است هورمون استرس کورتیزول بیشتری داشته باشند.

چگونه می‌توان سلامت قلب را بهبود بخشید؟

چندین راه وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن سلامت قلب و عروق را بهبود بخشید. پیروی کردن از رژیم غذایی سالم، مصرف مواد مغذی و طبیعی، دوری از غذاهای چرب، فرآوری شده و شیرین می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. ورزش منظم یا فعالیت بدنی می‌تواند به بهبود سلامت قلب کمک شایانی کند به طوری که پیاده‌روی کردن یا دویدن در این زمینه بسیار مؤثر است. همانطور که مشخص است عادات ناسالم مانند سیگار کشیدن و بی‌تحرکی خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

کد خبر 583308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.