ضرورت ایجاد مقاوم‌سازی در ساختمان‌های تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران از نظر زلزله در شرایط مناسبی نیست،آن‌چه ساخته می‌شود باید درست و مقاوم باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران، امروز -سه‌شنبه، سی‌ویکم خردادماه- در ابتدای هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به ۳۱ خردادماه سال روز شهادت شهید مصطفی چمران، اظهار کرد: این روز را خدمت به تمام ملت و رزمندگان و تمام کسانی که یادگار از آن دوران هستند تبریک و تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند توفیق دهد که راه شهدای خود را طی کنیم.

وی ادامه داد: امروز روز بسیج است و مطالبه اصلی رهبری از دانشگاه‌ها این بود که دانشجویانی تربیت شوند که در تراز شهید دکتر مصطفی چمران باشند. این مطالبه بزرگ و خوبی است و امیدوارم در این مسیر حرکت کنیم گرچه بسیار پیچیده و سخت است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۳۱ خردادماه روز بسیج اساتید است، که این روز را تبریک می‌گوئیم و سال روز حادثه زلزله منجیل را نیز در این روز داریم که تلفات زیادی داشت و تأثیر زیاد آن در استان‌های گیلان و قزوین دیده شد.

وی تصریح کرد: شهر تهران از نظر زلزله در شرایط مناسبی نیست، آنچه ساخته می‌شود باید درست و مقاوم باشد، که بعداً به فکر مقاوم‌سازی نباشیم، چرا که مقاوم‌سازی کار ساده‌ای نیست و حتی اگر بشود صددرصد مقاوم‌سازی کرد هزینه بسیار بالا و انرژی زیادی را می‌گیرد و معلوم نیست بتوانیم مقاوم‌سازی واقعی را انجام دهیم، باید از اکنون که شروع به ساخت می‌کنیم درست بسازیم، البته ساختمان‌هایی که ساخته شده و در خطر هستند باید به آن‌ها بپردازیم، در این موضوع شکی نیست، اما وظیفه اصلی، ملی و اسلامی و انسانی این است که انرژی، نیرو و منابع مالی کشور را هزینه نکنیم و تنها ساختمان‌هایی با ظاهر آراسته بسازیم، بی‌تردید باید درست و منطقی ساخته شود.

چمران افزود: بارها شنیده‌ایم و دیده‌ایم ساختمان‌هایی که هنوز به اتمام نرسیده فرو ریختند مانند ساختمان آبادان هنوز تمام نشده بود که فروریخت و علت آن این است که قوانین ساختمان را به خوبی رعایت نکرده و نمی‌کنیم و تصور می‌کنیم اگر چهار تیرآهن را به هم جوش دهیم و بالا برویم می‌ایستد، در حالی که بسیار پیچیده است و نتایج وحشتناکی را به همراه خواهد داشت.

چمران خاطرنشان کرد: فردا روز اطلاع‌رسانی دینی است و روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است که آن را تبریک می‌گوئیم، اگر چه بار سنگین و بزرگی را بر دوش کشیده‌اند، امیدواریم در مسیر تبلیغات اسلامی موفق باشند، در کشور هنوز نتوانسته‌ایم در این مسیر کارهای اساسی انجام دهیم و موضوعات را برای مسلمانان خود به خوبی تبیین کنیم که امیدواریم با کمک تمام مردم به توفیقات بیشتری یابیم.

کد خبر 583299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.