جاری نبودن زاینده‌رود مرگ تدریجی‌ تاریخ‌/ شهردار کرج استیضاح شد

جاری نبودن زاینده‌رود مرگ تدریجی تاریخ، تکلیف پلاک ثبتی باغات در تهران، تقسیم‌بندی ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان، رفع مشکلات بانوان اولویت شورای ششم یزد، فعالیت شورای ششم با دانش‌بنیان‌های مشهد، لزوم تکمیل ساخت‌وسازهای مترو تهران و استیضاح شهردار کرج را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاری نبودن زاینده‌رود مرگ تدریجی تاریخ، تعیین تکلیف پلاک ثبتی باغات در تهران، ضرورت تقسیم‌بندی ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان، رفع مشکلات بانوان اولویت شورای ششم یزد، لزوم حفظ حیات بافت‌های تاریخی، محورهای فعالیت شورای ششم با دانش‌بنیان‌های مشهد، تبدیل پارک طبیعی شرق به دومین محور گردشگری اصفهان، لزوم تقویت ظرفیت پژوهشی دانشگاه و حوزه قم، لزوم تکمیل ساخت‌وسازهای مترو تهران، جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود و استیضاح شهردار کرج را در این بسته خبری پارلمان شهری مرور می‌کنیم.

جاری نبودن زاینده‌رود مرگ تدریجی تاریخ است

مجید نادرالاصلی رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زاینده رود موجب تثبیت جایگاه تاریخی اصفهان می‌شود، جایگاه تاریخی نقش ممتازی برای اصفهان است و جاری نبودن زاینده‌رود موجب بروز آثار زیست‌محیطی و آلایندگی‌های شدید در اصفهان شده و بر جغرافیای اصفهان و مسئله فرونشست این شهر تأثیر گذاشته است.

وی در مورد تبعات جاری نبودن زاینده‌رود در اصفهان، تاکید کرد: زاینده‌رود با اصفهان و تمدن این شهر عجین شده است، جاری نبودن آن مرگ تدریجی برای تاریخ و دنیا خواهد بود.

تعیین تکلیف پلاک ثبتی باغات در تهران

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: صورت جلسه دوازدهم کمیسیون نام‌گذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در هفتادودومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، چند مورد پرونده پلاک ثبتی باغات تعیین تکلیف می‌شود و نطق پیش از دستور این جلسه توسط سخنگوی شورای اسلامی شهر قرائت خواهد شد.

ضرورت تقسیم‌بندی ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان

عباس حاج‌رسولی‌ها رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ر حال حاضر نمی‌توان به موضوع وجود ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان به شکل ایده آل نگاه کنیم، می‌توان ساختمان‌ها را به دو گروه پر خطر و کم خطر تقسیم‌بندی کرد و با دسته‌بندی کردن آنها مانع تردد شهروندان و استفاده از این ساختمان‌ها شد.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است در ارتباط با سازه این نوع ساختمان‌ها است که آیا می‌توان آن را مقاوم‌سازی کرد؟، اگر امکان مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها فراهم نباشد باید نسبت به نوسازی آنها اقدام کرد.

رفع مشکلات بانوان اولویت شورای ششم یزد

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد در خصوص توجه به مشکلات بانوان و رفع آن گفت: به تازگی در قوانین کشور به چالش‌هایی که بانوان با آن مواجه هستند نیز توجه شده است.

وی تاکید کرد: شورای ششم در تلاش برای رفع مشکلات بانوان شهر است، تحقق جامعه پویا، سالم و متعالی بدون توجه به نقش بانوان امکان‌پذیر نیست.

حیات بافت‌های تاریخی را حفظ کنیم

رسول میرباقری رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به سرمایه‌ها و میراث تاریخی اصفهان قابل اهمیت است، در حالی که در ایران و حتی اصفهان قدر این سرمایه‌ها را ندانسته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید حیات را به سرمایه‌های تاریخی بازگردانیم، گفت: با خدمات‌دهی و امکانات ویژه به بافت تاریخی حضور مردم در این مناطق را حفظ کنیم.

محورهای فعالیت شورای ششم با دانش‌بنیان‌های مشهد چیست؟

حسین حسامی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم و مدیریت شهری پشتیبان شرکت‌های دانش‌بنیان است، خاطرنشان کرد: به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه مدیریت شهری این اطمینان خاطر را می‌دهیم که از آنها حمایت می‌شود، برای حل مسائل و معضلات کلان‌شهری مانند مشهدالرضا (ع) نیازمند نقش‌آفرینی این عزیزان هستیم و بر این باوریم که روش‌های سنتی، کارایی و اثربخشی مطلوب را ندارند و باید به شیوه‌های نو روی آورد.

وی تاکید کرد: محورهای مختلفی می‌تواند بسترساز فعالیت‌های مشترک مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، این فعالیت‌ها با محوریت موضوعاتی مانند مقابله با آلودگی هوا، تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک می‌تواند اجرایی شود.

پارک طبیعی شرق به دومین محور گردشگری اصفهان تبدیل شود

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود یک چهارم از مساحت فضای سبز شهر اصفهان در محدوده پارک طبیعی شرق قرار دارد که در محدوده مناطق یک، چهار، پنج، شش، باغ رضوان، میادین میوه و تره‌بار و شهر رویاها است.

وی با بیان اینکه حدود یک چهارم از مساحت فضای سبز شهر اصفهان در محدوده پارک طبیعی شرق قرار دارد، گفت: پارک طبیعی شرق می‌تواند به دومین محور گردشگری اصفهان تبدیل شود.

لزوم تقویت ظرفیت پژوهشی دانشگاه و حوزه قم

سیدمحمدحسین دهناد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی شهر قم گفت: تعداد مراکز پژوهشی در شهر قم ۳۴ مرکز است و در شهر قم ظرفیت پژوهشی بسیار خوبی در دانشگاه و حوزه وجود دارد که می‌تواند علم را نیز به قدرت شوراها اضافه کند. در این خصوص کارهای ارزشمندی را آغاز کرده و آسیب‌شناسی جامعی را در حوزه مدیریت شهرها در کشور انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرد: شهر قم مرکز علمی و بین‌المللی در بسیاری از حوزه‌ها است و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم، شاهد برگزاری کرسی‌های علمی به زبان انگلیسی و عربی در دانشگاه‌های قم هستیم و امیدواریم با تشکیل این شبکه پژوهشی شاهد اتفاقات خوبی باشیم که نخستین جلسه آن در تهران و با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک تشکیل خواهد شد.

لزوم جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود

فرزانه کلاهدوزان عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بنا به گفته رئیس‌جمهور جاری شدن زاینده‌رود از سراب تا پایاب، خواسته به‌حق مردم اصفهان است که در این سفر به آن پرداخته شد.

وی با بیان اینکه مردم استان اصفهان از نتایج این سفر به خوبی بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: آب یکی از مهمترین چالش‌های استان اصفهان است، در این راستا اصلی‌ترین خواسته مردم این خطه، جاری شدن زاینده‌رود است که به تبع آن مسئله آب نیز حل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مسئولان، فعالان اجتماعی و مردم باید جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود را در دستور کار داشته باشند.

شهردار کرج استیضاح شد

علی قاسم‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: مصطفی سعیدی سیرایی شهردار کرج روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج با ۱۱ رأی از مجموع ۱۳ رأی اعضای شورا استیضاح شد.

وی با بیان اینکه شهردار کرج به دفاع از عملکرد خود در مدت مسولیتش پرداخت، تاکید کرد: اعضای شورای شهر ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت ۱۰ ماهه مصطفی سعیدی سیرایی که در هفتم شهریورماه سال گذشته با کسب هشت رأی از مجموع ۱۳ رأی اعضای شورای اسلامی شهر کرج، به عنوان شهردار کرج انتخاب شد با اکثریت آرای اعضا، منوچهر غفاری را به عنوان سرپرست شهرداری کرج انتخاب کردند.

لزوم تکمیل ساخت‌وسازهای مترو تهران

سید جعفر تشکری رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکلات کنونی حمل و نقل عمومی پایتخت زیر بنایی و کلیدی بوده و با روش‌های التماس و دست و پا بوسی رفع نخواهد شد.

وی تاکید کرد: توقف ساخت و ساز در مترو و اینکه سرمایه عظیمی با پول مردم خریداری شده و در جای دیگری محبوس مانده است به این معناست که همچنان به مردم پایتخت ظلم می‌کنیم.

کد خبر 583291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.