ارائه مشاوره‌ حقوقی به زنان و خانواده‌های بی‌بضاعت در کلینیک حقوقی خانواده

اولین کلینیک تخصصی حقوقی خانواده با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان و کانون وکلای دادگستری استان اصفهان شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه سرائیان، ظهر امروز سه‌شنبه_ سی‌ویکم خردادماه_ در آئین گشایش کلینیک تخصصی حقوقی خانواده: اظهار کرد: بنابر آئین‌نامه کمیسیون بانوان کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، یکی از اهداف مهم این کمیسیون ارتقای دانش حقوقی و اجتماعی برای زنان است، به همین جهت این کمیسیون اقدام به تأسیس کلینیک تخصصی حقوقی خانواده کرد.

وی افزود: در مهرماه سال گذشته، پس از تلاش‌های کارگروه تخصصی و به همت کمیسیون بانوان کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای در راستای آموزش، ارتقا و ترویج حقوق خانواده و بانوان بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان و کانون وکلای دادگستری استان اصفهان منعقد شد.

رئیس کمیسیون بانوان کانون وکلای دادگستری استان اصفهان ادامه داد: از مهمترین موضوعات این تفاهم‌نامه و اهداف راه‌اندازی کلینیک تخصصی حقوقی خانواده ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره حقوقی به زنان و خانواده‌های بی‌بضاعت بوده است.

وی اضافه کرد: در کلینیک تخصصی حقوقی خانواده در کنار خدمات رایگان روانشناسی و مشاوره حقوقی، کارگاه‌ها و جلسه‌های آموزشی با هدف ارتقای مهارت‌های زندگی و خودآگاهی حقوقی با حضور وکلا و روانشناسان بالینی برگزار می‌شود.

سرائیان گفت: این کلینیک مستقر در ساختمان فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، واقع در مجتمع امیرکبیر است که به عنوان اولین مرکز تخصصی حقوقی راه‌اندازی شده است و قرار است به زودی مراکز دیگری در شهر اصفهان با همکاری استانداری و شهرداری اصفهان تأسیس شود.

وی اظهار کرد: بی‌شک ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره‌های حقوقی به اقشار مختلف مردم به‌ویژه خانواده‌ها و زنان بی‌بضاعت می‌تواند نقش مهمی در حفظ کیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون خشونت علیه زنان داشته باشد.

کد خبر 583286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.