ضرورت اصلاح تصویر ذهنی شهروندان از گرم‌خانه‌ها

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز تصویر صحیحی از گرم‌خانه‌ها به مردم منتقل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد علوی امروز -سه‌شنبه، سی‌ویکم خردادماه- در هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در واکنش به ارائه گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از وضعیت قرارگاه اجتماعی، اظهار کرد: فعالیت کردن در حوزه اجتماعی دشوار و از جمله اقدامات دیر بازده است و همین موضوع فعالیت در این حوزه را پیچیده و سخت می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تلاش فراوانی کردند، اما همچنان شاهد معضلاتی در شهر هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از بی‌توجهی معاونت اجتماعی به استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرداری تهران، گفت: در دوره قبل شاید متوجه کارکرد مرکز پیامی که برای بانوان آسیب‌دیده بود نشدند و آن را تعطیل کردند، اما انتظارمان این بود که در این دوره از مرکز دوباره بهره‌برداری شود و تکلیف مراکز بهاران هر چه سریع‌تر مشخص می‌شد.

وی افزود: موضوع دیگر این است که هنوز تصویر صحیحی از گرم‌خانه‌ها به مردم منتقل نشده است، زیرا به محض ایجاد یک گرم‌خانه در محله‌ای، مردم آن محله معترض می‌شوند و معتقد هستند که این گرم‌خانه سبب ورود آسیب‌های اجتماعی به محله‌شان می‌شود.

علوی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که شب را در گرم‌خانه سپری می‌کنند آسیب دیده نیستند، بلکه به علت مشکلی که دارند و در معرض آسیب قرار گرفته‌اند، مجبور هستند شبی را در گرم‌خانه سپری کنند، بنابراین نشان دادن تصویری مناسب از وضعیت افرادی که در گرمخانه‌ها شب را سپری می‌کنند، برای اقناع افکار عمومی لازم است.

وی خاطر نشان‌کرد: بهتر است مسئولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر بیشتر از گرم‌خانه‌ها بازدید کنند تا تصویر ذهنی اشتباهی که در ذهن شهروندان شکل گرفته است، اصلاح شود.

کد خبر 583280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.