اعمال قانون روی بیش از ۵ هزار خودروی دودزا در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت: اعمال قانون در ارتباط با بیش از ۵۷۰۰ خودروی دودزا در این کلان‌شهر طی سه ماه نخست سال جاری صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی نجفی اظهار کرد: با توجه به گسترش کلان‌شهر مشهد طی سال‌های اخیر و افزایش قابل توجه خودروهای موجود در این شهر، کنترل و کاهش آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است؛ زیرا تردد روزانه بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در مشهد که اغلب آنها به صورت تک سرنشین هستند، اثرات منفی زیادی بر کیفیت هوا خواهد داشت.

وی ادامه داد: تردد خودروهای دودزا و آلاینده اثرات مخربی بر محیط زیست و سلامت مردم دارد؛ در همین راستا به‌منظور شناسایی و اعمال قانون این خودروها، شش گشت خودرویی مقابله با آلاینده‌های زیست محیطی "سمام"، در شهر مشهد مشغول فعالیت هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: آمارها حاکی از آن است که در سال گذشته بیش از ۲۲ هزار خودروی دودزا و آلاینده در شهر مشهد اعمال قانون شده‌اند که میزان اعمال قانون خودروهای آینده و دودزا در سه ماهه نخست سال گذشته نسبت به سال جاری تفاوت معناداری نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تردد خودروهای آلاینده در شهر، پلاک آن را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ اعلام کنند تا بلافاصله پیگیری لازم صورت گیرد.

کد خبر 583277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.