۳ متهم جدید سرقت از بانک ملی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: سه متهم پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی ظرف این هفته به کشور تحویل داده می‌شوند.

به گزارش ایمنا، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تحویل سه متهم پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی به کشور، ظرف این هفته خبر داد.

وی افزود: رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور انجام شده و تشریفات لازم انجام گرفته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: سه متهم جدید هم شناسایی و دستگیر شده‌اند و این در حالی است که بالغ بر ۹۰ کیلوگرم طلا و جواهرات تحویل خزانه بانک ملی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از طلا و جواهرات کشف شده بسیار قدیمی بوده و قدمت بالایی دارند.

سردار رحیمی گفت: تصاویر همه اشیا کشف شده در سامانه بانک ملی قرار گرفته است و از امروز با حضور نماینده پلیس، نماینده دادستان تهران و نماینده بانک ملی اموال به مردم تحویل داده می‌شود.

وی گفت: با توجه به نوسانات ارزی پلیس امنیت اقتصادی طرح‌های ویژه‌ای را به اجرا گذاشته است که در این طرح‌ها ۳۹ نفر از سرشبکه‌های مجازی و دلالان ارز بازار دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: همچنین ۱۱ کانال تلگرامی که به سرعت قیمت ارز را بالا می‌بردند شناسایی و ادمین آن‌ها دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: هفت نفر در رابطه با دریافت‌کنندگان ارز دولتی دستگیر شدند که تاکنون سه هزار میلیارد تومان ارز دولتی دریافت کرده بودند.

سردار رحیمی تصریح کرد: ۱۲ نفر از محکومان فراری، اخلال گران اقتصادی و ابربدهکاران بانکی نیز در این طرح دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ هزار قلم کالای قاچاق کشف شده است، گفت: ارزش کالای قاچاق مکشوفه در این طرح پلیس امنیت اقتصادی بالغ بر ۲۲۳ هزار میلیارد تومان است.

رئیس پلیس پایتخت در بازدید از نمایشگاه طرح کاشف پلیس آگاهی هم گفت: دومین مرحله طرح کاشف در سال جاری توسط همکارانم در پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این مرحله از طرح کاشف، تعداد ۳۴۲ نفر از محکومان فراری، قاتلان، سارقان مسلح، متجاوزان به عنف و جاعلان دستگیر شدند.

سردار رحیمی اظهار کرد: ۷۷ نفر از این افراد، سارقانی بودند که در سرقت‌های مهم مانند گوشی‌قاپی و زورگیری شرکت داشتند. ۶۱ نفر در سرقت منزل، ۵۹ نفر در سرقت خودرو و موتورسیکلت و ۸۹ نفر در امر جعل و کلاه‌برداری و ۲۹ نفر قاتل و سارق مسلح بودند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح کاشف ۲۷ نفر از محکومان فراری دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: هشت باند سرقت منزل، ۱۹ باند سرقت خودرو، هفت باند کلاه‌برداری، پنج باند سرقت مسلحانه شناسایی و منهدم شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سارقان و محکومان به هزار و ۵۸۸ سرقت اعتراف کردند.

منبع: برنا

کد خبر 583224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.