شناسایی ۳ بیمار مبتلا به تب کنگو در اصفهان/لزوم سم‌پاشی دامداری‌های آلوده

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان از شناسایی سه بیماری مبتلا به تب کریمه کنگو در فریدون‌شهر خبر داد و گفت: با همکاری اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، دام‌های آلوده شناسایی و دامداری‌ها سم‌پاشی می‌شوند و مردم باید از رفتارهای پرخطر مانند ذبح دام در خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سه بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در منطقه فریدون‌شهر شناسایی شده‌اند؛ در فصل گرما گاهی از این بیماری‌ها شناسایی می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی درباره اقدامات و دستور کار برای پیشگیری از گسترش تب کنگو، افزود: با همکاری اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، دام‌های آلوده شناسایی و دامداری‌ها سم‌پاشی می‌شوند، از مردم منطقه نیز خواسته شده از رفتارهای پرخطر مانند ذبح دام در خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به احتمال بروز تب کنگو در دیگر شهرستان‌های استان، گفت: درحال‌حاضر نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد زیرا این موارد قابل پیش‌بینی نیست و فعلاً سه مورد ابتلای انسان به این بیماری گزارش شده است.

وی احتمال شناسایی موارد بیشتری از بروز بیماری تب کریمه کنگو را رد نکرد و تصریح کرد: ممکن است موارد بیشتری نیز شناسایی شود زیرا این بیماری‌ها هرازگاهی در منطقه‌ای شناسایی می‌شود و اقدامات لازم برای کنترل آن‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر 583211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.