توجه به بانوان کارمند با تصویب طرح جوانی جمعیت

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قانون جوانی جمعیت و خانواده در مجلس مطرح بود و بعد از سال‌ها تصویب شد در این طرح برای کارمندان زن که از کارکنان شهرداری هستند، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب طرح جوانی جمعیت و خانواده، اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت و خانواده در مجلس مطرح بود و بعد از سال‌ها تصویب شد، هم‌زمان با تصویب این قانون اعضای همکاران در شورای ششم شهر اصفهان یک طرح را تقدیم شورای اسلامی شهر کردند.

وی ادامه داد: در این طرح برای زنان کارمند که از کارکنان شهرداری هستند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، البته این تسهیلات برای افرادی است که ازدواج می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: علاوه‌بر این هنگام بررسی طرح، بعضی مواردی بررسی و با قانونی که مصوب و ابلاغ شده بود، مطابقت داده شد، قانون وظایف هر دستگاهی را تعیین کرده است که شهرداری نیز به عنوان یک دستگاه وظیفه دارد از آن تبعیت کند.

وی با تاکید بر اینکه برای شهرداری در مقابل زنان شاغل در شهرداری و کارمندانی که ازدواج می‌کنند، وظایفی در نظر گرفته شده است، گفت: اگر تقاضای زنان کارمند با وجود ظرفیت اداری باشد، باید امکان انتقال محل خدمت بانوان دارای دو فرزند به نزدیک‌ترین واحد سازمانی شهرداری محل سکونت آنها فراهم شود، شهرداری سازمان‌ها و ادارات بسیاری دارد و باید این امکان برای آن وجود داشته باشد و ظرفیت اداری برای فرد در نظر گرفته شود.

وی گفت: هدیه ازدواج کارکنان و فرزندان آنها نیز در طرح جوانی جمعیت و خانواده مورد توجه قرار گرفته بود و در حال حاضر تسهیلاتی در این طرح برای مسکن افرادی که بیش از دو فرزند دارند، دیده شده، در این طرح شهرداری نیز مبلغی را برای کارمندان در نظر گرفته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در خصوص قانون جوانی جمعیت و خانواده وظایفی بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده است، لذا باید شهرداری این وظایف را انجام دهد، از جمله اینکه قانون آن‌ها را موظف کرده که مکان‌های تفریحی یا وسایل حمل‌ونقل عمومی که در اختیار شهرداری‌ها است را با تسهیلات ۵۰ درصد یا رایگان به افرادی که سه فرزند دارند، ارائه دهد. همچنین سازوکار هر موضوعی به تفکیک در قانون مشخص و پیگیری شده است تا بتوان آن را اجرایی کرد.

کد خبر 583207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.