افزایش هوشمندی دوبلین از طریق رایگان‌سازی وای‌فای

اعضای شورای شهر دوبلین، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ایرلند، پس از موفقیت در طرح آزمایشی اینترنت رایگان، در نظر دارند آن را برای هوشمندسازی بیشتر شهر پیاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح آزمایشی وای‌فای عمومی رایگان دوبلین ابتدا در میدان Bernardo، خیابان Dame و سالن تئاتر شهر پیاده شد که موفقیت پروژه، مدیران را به اجرای آن در سراسر شهر سوق داده است. شهروندان و گردشگران دوبلین به زودی قادر خواهند بود تنها یک بار از طریق ورود به بخش اینترنت تلفن همراه یا تبلت خود به وای‌فای شهر متصل شوند و از آن در تمام نقاط دوبلین بهره ببرند. هدف از اجرای این طرح، افزایش رضایتمندی در میان شهروندان، بهبود کیفیت زندگی و هوشمندسازی بیشتر شهر است.

دوبلین از شهرهای جهان و ایرلند با نرخ بالای رشد جمعیت به حساب می‌آید که در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر در آن سکونت دارند و پیش‌بینی شده است که جمعیت در آن تا سال ۲۰۳۱ به بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برسد. این شهر میزبان ۳۰ درصد نیروی کار کشور است و همه ساله حدود شش میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر را به خود جذب می‌کند. مدیران پایتخت ایرلند ادعا کرده‌اند که طرح رایگان‌سازی اینترنت پرسرعت ابتدا در ۱۵۰ نقطه از شهر و سپس در سراسر آن پیاده می‌شود تا مردم بتوانند بدون محدودیت از خدمات آن بهره‌مند شوند. از مهم‌ترین خدمات این پروژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· بهره‌مندسازی ساکنان و صاحبان مراکز کاری از اینترنت پرسرعت رایگان با بهترین کیفیت

· تأمین اینترنت رایگان پرسرعت برای گردشگران به محض ورود آن‌ها به شهر و فعال کردن رومینگ گوشی‌های تلفن همراه

· فراهم آوردن قابلیت اتصال به اینترنت به طور کاملاً ایمن برای انجام تمام امور نظیر حضور در کلاس‌های آموزشی مجازی، انجام تحقیقات دانشگاهی و مطالعه

پایتخت ایرلند در خط مقدم تحولات دیجیتالی قرار دارد و می‌تواند در ارائه خدمات هوشمند، به عنوان الگویی برای سایر شهرهای کشور و حتی جهان عمل کند. مدیران برلین، رایگان‌سازی اینترنت پرسرعت برای ساکنان و گردشگران شهر را جهت توسعه اهداف هوشمند ایرلند بسیار ضروری دانسته و استدلال کرده‌اند که از این طریق خواهند توانست جوابگوی نیازهای بیشتری از شهروندان باشند.

در طرح جدید، کاربران تنها با یک بار انجام تنظیمات لازم و ورود به اینترنت برای همیشه و در همه نقاط شهر قادر خواهند بود از آن بهره ببرند و نیازی به تنظیمات دوباره تجهیزات الکترونیکی خود نخواهد داشت، ضمن این‌که تمام اصول امنیت آن‌ها رعایت خواهد شد. به عبارت دیگر، شهروندان نیازی به وارد کردن کدهای مختلف در نقاط متفاوت شهر ندارند و تنها پس از تنظیم تلفن‌های همراه یا تبلت‌های خود برای اتصال به اینترنت، برای همیشه قادر به بهره‌مندی از آن خواهند بود.

کد خبر 583176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.