سطح توقعات از تیم بالا رفته است/آنتونیو پدر هندبال ساحلی است!

«بعد از قهرمانی تیم هندبال ساحلی ایران در آسیا، سطح توقعات از تیم بالا رفت و با افتخارآفرینی تیم ملی نوجوانان نیز نگاه‌ها به هندبال ساحلی متفاوت شد. امکانات و اردوهای خوبی داریم و فدراسیون هندبال هم حمایت می‌کند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی هندبال ساحلی پس از گذراندن تمرینات، روز گذشته با ۱۰ بازیکن برای رقابت‌های جام جهانی به یونان اعزام شد. تیم ملی کشورمان سه دوره در این مسابقات حضور داشته که دو دوره آن به صورت متوالی بود. ساحلی‌بازان ایران در دوره گذشته جام جهانی، جایگاه هشتمی مسابقات را تصاحب کردند و برای دور جدید این رقابت‌ها، تحت هدایت «آنتونیو» مربی سرشناس برزیلی، بازی می‌کنند و با تیم‌های نروژ، مصر و دانمارک هم‌گروه هستند.

خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با حسین رحمتی بازیکن تیم ملی هندبال ساحلی درخصوص آخرین وضعیت تیم ملی هندبال ساحلی ایران و رقابت‌های جام جهانی داشته است که در ادامه می‌خوانید:

بعد از اتمام مسابقات لیگ برتر هندبال، اردوهای تیم ملی هندبال ساحلی را داشتید، این شرایط چگونه گذشت؟

بعد از لیگ برتر مسابقات نکوداشت اصفهان، اردوی ساحلی را داشتیم که به خاطر خستگی و مسائل شخصی از سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی خواستم برای اردوی اول به من استراحت دهد که به من اعلام شد دیگر ادامه اردو را هم نمی‌خواهد بیایی، اما از اردوی دوم آنتونیو خواست که به جمع بازیکنان اضافه شوم. یک اردوی هفت روزه و یک اردوی ۹ روزه داشتیم و اردوی آخر هم با حضور نفراتی که به یونان اعزام می‌شوند برگزار شد.

آنتونیو گرا پی‌شه به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی انتخاب شد، نظر شما راجع به این مربی چیست؟

«آنتونیو» مربی برزیلی است که به عنوان بزرگ‌ترین و پرافتخارترین مربی هندبال ساحلی شناخته می‌شود. او پدر این رشته است که چند مدل سبک جدید وارد آن کرده و مقام‌های زیادی به دست آورده است. کار کردن کنار این مربی باعث افتخار است.

چه اتفاقی افتاد که افتخاری از سرمربیگری تیم ملی هندبال ساحلی کنار رفت؟

خود افتخاری اصرار داشت آنتونیو هدایت تیم ملی هندبال ساحلی را برعهده بگیرد زیرا کارهای دیگری داشت.

بازیکنانی که برای یونان اعزام می‌شوند، چه کسانی هستند؟

جواد صادقی، شهریار حسینی، میلاد حمیدی‌فر، مهدی رزاق‌پور، پارسا دهقان، علی اهوازی، عرب‌زاده، امین کاظمی و حسین رحمتی.

این روزها وضعیت تیم ملی هندبال ساحلی چگونه است؟

بعد از قهرمانی تیم هندبال ساحلی ایران در آسیا سطح توقعات از تیم بالا رفت و با افتخارآفرینی تیم ملی نوجوانان هم دید به هندبال ساحلی متفاوت شد. امکانات و اردوهای خوبی داریم، فدراسیون هندبال هم حمایت می‌کند.

پیش‌بینی شما از جام جهانی هندبال ساحلی چیست؟

هندبال ساحلی مانند هندبال سالنی نیست، زمان‌های آن به صورت جدا حساب می‌شود، اگر یک زمان را با اختلاف زیاد ببری اما تایم بعدی را با اختلاف یک گل واگذار کنی، کار به بازی تن به تن کشیده می‌شود که یک اشتباه کوچک در این قسمت باعث باخت می‌شود. در دوره قبل مسابقات هشتم شدیم، قصد داریم جایگاهی بهتر از آن کسب کنیم.

با چه تیم‌هایی در جام جهانی هم‌گروه هستید؟

دانمارک، نروژ و مصر.

به نظر می‌رسد در گروه سختی هم قرار دارید؟

اگر بتوانیم از این گروه صعود کنیم در گروه بعدی کار سختی داریم، اما بعد از آن کار ما راحت می‌شود زیرا تمام تیم‌های سخت در گروه خودمان هستند.

روزهای اخیر تیم‌های هندبال ساحلی در رده پایه افتخارآفرینی جالب توجهی داشت. در این خصوص برایمان بگویید؟

تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان دو سال است که در اردو هستند؛ در مسابقات آسیایی همه تیم‌ها را با اقتدار کامل از پیش رو برداشتند که این نشان دهنده یک برنامه‌ریزی خوب است.

کد خبر 583156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.