عدالت آموزشی در تغییرات کنکور ۱۴۰۲ دیده نشده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد قانون‌گذاری و اصلاح کنکور برعهده مجلس شورای اسلامی است که وظیفه سیاست‌گذاری را برعهده دارد، اما در حال حاضر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این موضوع ورود کرده است.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ۱۴۰۲ اظهار کرد: نمایندگان انتقادات فراوانی در خصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند و ایراداتی را به آن وارد کردند زیرا به نظر می‌رسد در این مصوبه عدالت آموزشی رعایت نمی‌شود و این تغییرات شامل حال افرادی خواهد شد که در جامعه برخوردار باشند و افرادی که جزو قشر متوسط و پایین جامعه هستند در این مصوبه خلأ حضور دارند، به همین دلیل به نظر می‌رسد این مصوبه پیش از اجرا باید پخته‌تر شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد قانون‌گذاری و اصلاح کنکور برعهده مجلس شورای اسلامی است که وظیفه سیاست‌گذاری را برعهده دارد، اما در حال حاضر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این موضوع ورود کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که موازی‌کاری بین مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تا چه میزان به ضرر مردم خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: در مواردی که مجلس شورای اسلامی ورود می‌کند شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید ورود کند و بالعکس؛ وظایف هرکسی تعریف شده است.

فلاحی افزود: طبیعتاً در مواردی نیز که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود می‌کند مجلس شورای اسلامی ورود نمی‌کند. در موضوع اصلاح کنکور ۱۴۰۲، نمایندگان مجلس نظراتی خواهند داد و نشست‌هایی هم در این راستا برگزار شده است، اما باید دید در تصمیمات مشترک به چه نتیجه‌ای خواهند رسید.

کد خبر 583155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 19
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد همتی ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    12 24
    مصوبه ۹۲ مجلس حذف تدریجی کنکور بود لطفا جو ندید با تشکر فراوان
  • محمد ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    34 6
    سلام و درود خدا از دهانتان بشنود ، ممنون از مسئولین و حاج آقا فلاحی که با این مصوبه سراسر اشکال مخالفت میکنند و جلوگیری میکنند از پایمال شدن حق تک تک دانش آموزان. خدا اجرتان بدهد
  • علی ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    40 7
    سلام آموزش مجلس لطفا این طرح شورایعالی انقلاب فرهنگی را لغو کنید تشکر