مدیریت و هنر لطیف از ویژگی‌های شهید چمران بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهید چمران مدیری بود که فقط شعار نمی‌داد و واقعاً با اسرائیل می‌جنگید، مدیریت و هنر لطیف از ویژگی‌های او بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران، امروز _دوشنبه، سی خردادماه_ در ابتدای مراسم بزرگداشت عارف شهید دکتر مصطفی چمران ضمن یادآوری مجاهدت‌های وی اظهار کرد: بزرگداشت شهیدان به معنای بزرگداشت یاد سرور شهیدان امام حسین (ع) است، چرا که تمام شهدای ایران هم همین مسیر را رفتند.

وی افزود: در روز نماز جمعه تهران سه مطلب را صریح گفتم و اشاره‌ای به دست نوشته شهید چمران در مورد آمریکا کردم، شهید چمران موجب افتخار تمام ملت ایران است. آمریکایی‌ها باید بدانند ملت ایران به هر درجه‌ای بخواهند می‌توانند برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دست نوشته دیگری از شهید چمران، یادآور شد: لبنان سال ۴۸ به محلی برای خوش گذرانی معروف بود و بیروت هم شهری بود که من به همراه شهید چمران جایی برای ناهار پیدا نمی‌کردیم چرا که هیچ رستورانی نبود که در آن به توان در چارچوب‌های اسلامی غذا خورد. البته که پس از پیروزی انقلاب و شکل گیری حزب الله این شرایط تغییر کرد.

وی افزود: آیا غیر از این بود که در جنگ هشت ساله ایران اسلامی با راه امام حسین (ع) پیروز شدیم؟

چمران تصریح کرد: شهید دکتر چمران چند بعدی بود و فقط یک رزمنده محسوب نمی‌شد، او فقط شعار نمی‌داد و واقعاً با اسرائیل می‌جنگید، شاید عده زیادی شعار می‌دادند اما در واقعیت خبری از جنگ نبود.

وی گفت: هیچکس نمی‌خواست اعتراف کند که شیعیان توانستند اسرائیل را از لبنان بیرون کنند. شهید چمران یک مدیر بود و دوشادوش رهبری می‌جنگید و بسیجی تربیت می‌کرد، او در مصر هم سازمان مخفی را اداره می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مدیریت و هنر لطیف، طبع شهید چمران در کنار یکدیگر بود.

به گزارش ایمنا، مراسم بزرگداشت عارف مجاهد با حضور مسئولان کشوری و لشکری در سالن همایش وزارت کشور برگزار شد.

کد خبر 583136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.