چالش منابع آبی در پایتخت ناگوار است

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: کاهش ۳۳ درصدی منابع آبی در پایتخت اتفاق ناگواری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی، امروز _دوشنبه، سی خردادماه_ در بازدید از پروژه‌های آبفای تهران و کارخانه ساخت مخازن آب اضطراری شهرک صنعتی مامونیه، اظهار کرد: در حال حاضر مناقصه ساخت ۷۲ مخزن اضطراری آب انجام و این مخازن آماده نصب در ۷۲ محله از شهر تهران شده است.

وی با بیان اینکه جانمایی برای نصب مخزن اضطراری تأمین آب در ۳۷۴ محله‌های تهران در حال انجام است، ادامه داد: مخازن اضطراری آب ۶۰ درصد آب مورد نیاز محله‌های شهر تهران را برای مدت سه روز در زمان بحران و حادثه تأمین می‌کنند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این ۳۷۴ مخزن تا پایان سال ۱۴۰۳ در همه محلات نصب می‌شوند، در حال حاضر ۷۲ مخزن آماده نصب است و تا پایان شهریور ماه امسال در ۷۲ محله نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: حجم آب مخازن ۱۰۰ متر مکعب است و در صورت بروز حادثه از جمله زلزله این مخازن به مدت سه روز می‌توانند آب محله را تأمین کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساخت و نصب مخازن حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزینه دارد، افزود: اعتبار تهیه این مخازن با تصویب شورای شهر تهران از محل تبصره سه پرداخت می‌شود.

پیرهادی گفت: شهر تهران در معرض حوادث متعدد انسان ساخت و طبیعی است، دغدغه مدیریت شهری پایتخت به ویژه دوره جدید شورای شهر تهران، ایجاد آمادگی در پایتخت برای حوادث احتمالی است و در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کند.

وی اضافه کرد: از مهمترین دغدغه‌های شهر تهران عدالت در آبرسانی مناسب و با کیفیت به شهروندان تهرانی است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه مجموعه آب و فاضلاب و همکارانشان در این حوزه تلاش می‌کنند، یادآور شد: نتایج بسیاری از فعالیت‌ها پس از پایان دوره مدیریتی، خود را نشان می‌دهد و آیندگان درباره تلاش امروزمان قضاوت خواهند کرد.

وی افزود: حمایت مدیریت شهری از اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب تهران، با تکمیل رینگ قمر بنی‌هاشم، عدالت در استفاده از آب باکیفیت برای تمام شهروندان در بالاترین سطح در شهر تهران برقرار می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب با نگاه علمی و تخصصی در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: با توجه به تغییرات اقلیمی، بسیاری از برنامه‌ها با نگاه آینده پژوهی باید انجام شود.

پیرهادی خاطرنشان کرد: کاهش ۳۳ درصدی منابع آبی در پایتخت اتفاق ناگواری است؛ پروژه‌های آب و فاضلاب باید پیش‌بینی مشکلات آینده را داشته باشند و با هدف رفع چالش‌ها در سال‌های آتی اجرا شود.

کد خبر 583134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.