جایزه معتبر صنعت انگلستان در دستان شورای شهر لیدز

شورای شهر لیدز برای موفقیت شبکه گرمایش منطقه‌ای کم‌کربن خود یک جایزه معتبر صنعتی دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لیدز و شرکای شبکه‌ای آن، «وایتال انرژی (Vital Energi) و «انه‌ویت (Ener-vate)» در بخش جوایز انرژی غیرمتمرکز ADE به‌عنوان برندگان جایزه بخش «حرارت و کارایی: عملیاتی» معرفی شدند.

با استفاده از گرما و انرژی بازیافتی از زباله‌های غیرقابل‌بازیافت در تأسیسات بازیافت و بازیابی انرژی (RERF) برای تأمین آب گرم ساختمان‌های شهر، شبکه گرمایش منطقه‌ای لیدز، «لیدز پایپز (Leeds PIPES)»، یک جایگزین قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه کم‌کربن برای سیستم‌های گرمایش سنتی با سوخت فسیلی ارائه داده است. این شبکه ۴۷ میلیون پوندی لوله‌های زیرزمینی عایق که در حال حاضر ۲۶ کیلومتر طول دارد، در سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۰۰ مگاوات ساعت گرمایش برای شهر تأمین و به کاهش بیش از دو هزار تن ردپای کربن شهر کمک کرده است.

شورای شهر لیدز اعلام کرد که شبکه مذکور که فعلاً نزدیک به دو هزار خانه، ساختمان تجاری و بناهای عمومی را پوشش داده است، در حال ادامه دادن به گسترش خود است و به‌طور منظم به ساختمان‌های جدید اضافه می‌شود. این شبکه قرار است در آینده به یکی از بزرگترین شبکه‌های حرارتی بریتانیا تبدیل شود. شورا همچنین از برنامه‌های جدید خود برای اتصال ساختمان‌های بیشتری از بیمارستان آموزشی شهر (تراست) به این شبکه به‌عنوان بخشی از بسته گسترده‌تر اقدامات «کربن‌زدایی و کارایی» با استفاده از بودجه دولتی خبر داد.

عضو اجرایی زیرساخت‌ها و اقلیم در رابطه با دریافت جایزه صنعتی ADE گفت: « شبکه گرمایش منطقه‌ای لیدز پایپز داستان موفقیتی نوآورانه برای شهر است و من از این‌که پروژه شورای شهر برنده جایزه‌ای به رسمیت شناخته شده است که شایستگی آن را دارد بسیار هیجان‌زده هستم. این جایزه گواهی است بر تلاش خستگی‌ناپذیر کارکنان و شرکای شورای شهر، به‌ویژه بیش از ۴۰۰ کارگر و کارآموز در بخش کم‌کربن که تنها طی چند سال موفق شدند با دستیابی به موفقیتی جسورانه رؤیای لیدز را به واقعیتی هیجان‌انگیز تبدیل کنند.»

کد خبر 583126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.