ممنوعیت خرید خانه دوم در برایتون اند هوو

شورای شهر «برایتون اند هوو» از تصویب طرح ممنوعیت خرید خانه دوم در شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر «برایتون اند هوو (Brighton and Hove)»، شهری در جنوب انگلستان و پرطرفدارترین اقامتگاه تفریحی ساحلی این کشور، از مقامات خواستند تا راه‌های ممنوعیت خرید خانه دوم تنها برای اقامت طی تعطیلات در این شهر را مورد بررسی قرار دهند. مقامات کشور نیز با مورد هدف قراردادن نقاط کلیدی به جای اعمال ممنوعیت در سطح شهر، با طرح مذکور موافقت کردند. این نقاط کلیدی احتمالاً مناطقی خواهد بود که بیش از یک خانه از هر پنج خانه آن به‌عنوان محل سکونت مالک اصلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

شورای شهر برایتون اند هوو نیز اعلام کرد که «سیاست اقامتگاه اصلی» فقط برای بناهای جدید اعمال خواهد شد و ممنوعیت‌ها شامل محدودیت‌های خانه‌های مشترک جدید است که به‌عنوان خانه‌های چند کاربردی (HMOs) شناخته می‌شود که گاهی اوقات به آن خانه‌های دانشجویی نیز گفته می‌شود.

در بخشی از این گزارش آمده است که در حال حاضر بیش از سه هزار ملک در برایتون اند هوو وجود دارد که تنها برای تعطیلات کوتاه‌مدت و تعدادی از آن‌ها برای برگزاری دورهمی و میهمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تعداد قابل‌توجهی از این املاک را خانه‌های دومی تشکیل می‌دهد که در بخش عمده‌ای از سال خالی هستند، حال آن‌که بسیاری از مردم محلی منطقه نیاز به محل اقامت دارند اما امکان دسترسی به و سکونت در این املاک خالی برایشان وجود ندارد.

منتقدان در شواری شهر بر این باورند که تعداد بالای خانه‌های دوم و املاک مورد استفاده فقط برای تعطیلات به افزایش روزافزون قیمت خانه و سطح اجاره‌بها برای تعداد فزاینده‌ای از مردم منجر می‌شود و یکی از اعضای کمیته کارگری شورای شهر معتقد است آستانه ممنوعیت خرید خانه‌های دوم باید شامل ۱۵ درصد از خانه‌ها باشد و نه ۲۰ درصد.

شورای شهر برایتون اند هوو اعلام کرده است که بسیاری از نقاط مرکزی شهر تحت تأثیر فقر پنهان افرادی قرار دارد که در مشاغل خدماتی با دستمزد پایین مشغول هستند و همه موارد این‌چنینی را در ارتباط قوی و مستقیم با هزینه‌های دیوانه‌کننده مسکن در شهر، در تمام بخش‌های خرید، اجاره یا ساخت‌وساز معرفی کرد.

این هزینه‌ها در برایتون اند هوو به حدی بالا است که حتی بسیاری از کارمندان خود شورای شهر نیز به دلیل ناتوانی‌های مالی برای زندگی به حومه‌های شهر نقل مکان کرده‌اند. بسیاری از کارکنان شهر نیز پول کافی برای زندگی در نزدیکی محل کار خود ندارند که این امر باعث به‌وجود آمدن مشکلات بسیاری برای آن‌ها شده است.

از سوی دیگر طبق داده‌های به‌دست‌آمده از مرکز شهر، تنها در محله ادوارد استریت حدود ۷۵ درصد از خانه‌ها با قیمت‌های بسیار بالا به فروش رفته است در حالی‌که هیچ یک از خریداران قصدی برای اقامت در این خانه‌ها ندارند. سروصداهای ایجاد شده در تعدادی از این خانه‌ها و خانه‌های دیگر نقاط شهر نیز که به‌عنوان محلی برای اقامت‌های کوتاه‌مدت تعطیلات یا برگزاری میهمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با شکایت‌های بسیاری در زمینه آلودگی صوتی و رفتارهای ضداجتماعی از سوی همسایگان ساکن همراه بوده است.

عضو کمیته سبز شورای شهر برایتون اند هوو عنصر مورد نیاز برای رفع شرایط فعلی را وجود قوانین ملی برای تنظیم و بررسی مجوزهای تعطیلات موجود عنوان کرد که به بخش‌هایی از برایتون اند هوو آسیب می‌زند. از سوی دیگر با وجود بحران مسکن و هزاران ساکن باقی‌مانده در لیست انتظار برای سکونت در شهر، شورای شهر اصرار دارد که زودتر اقدامی صورت دهد زیرا استفاده از آپارتمان‌ها و خانه‌ها برای اجاره کوتاه‌مدت و افزایش تعداد خانه‌های دوم در شهر، نه تنها تعداد واحدهای مسکونی را کاهش می‌دهد، بلکه مشکلات بزرگی مانند رفتارهای ضد اجتماعی برای همسایگان ایجاد می‌کند.

بنابراین شورای شهر برایتون اند هوو با هشت رأی موافق در برابر دو مخالف طرح پیشنهادی اعضا مبنی بر ممنوعیت خرید خانه دوم را به تصویب رساند. در صورت اعمال هرگونه ممنوعیتی در این راستا، برایتون اند هوو اولین شهر یا منطقه بزرگ شهری خواهد بود که به اتخاذ چنین رویکردی اقدام می‌کند، البته سایر جوامع بسیار کوچک روستایی یا ساحلی کشور نیز طرح‌هایی مشابه با این طرح شورای شهر برایتون اند هوو را از طریق برنامه «طرح‌های محله‌ای» به تصویب رسانده‌اند.

کد خبر 583124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.