بازار سبز رمزارزها

بازار رمزارزها پس از هفته‌ها اصلاح امروز خودی نشان داد و به سطح حمایتی واکنش مثبت داد و به سمت بالا پرتاب شد، بیت کوین به محدوده ۲۰ هزار دلار رسید و رشد ۱۰ درصدی داشت، اتریوم توانست مجدد به بالای سطح یک هزار دلار برسد و رشد ۱۴ درصدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمز ارز بایننس در محدود ۲۱۱ دلار معامله شد و رشد ۶.۵ درصدی داشت، ارزش بازار و حوزه دیفای نیز نسبت به روز گذشته بهبود پیدا کرد اما همچنان وضعیت شاخص ترس و طمع بهبود نداشته و نیاز است بازار به شرایط پایدار تری برسد تا این شاخص نیز تغییر کند.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۰ هزار و ۵۹۸ دلار

تغییرات: رشد ۹.۲۹ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۱۲۴ دلار

تغییرات: رشد ۱۴.۴۱ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۱۱ دلار و ۴۲ سنت

تغییرات: رشد ۶.۳۹ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۸۰ دلار

تغییرات: رشد ۵.۱۴ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۲۱ دلار

تغییرات: رشد ۴.۱۲ درصدی

سولانا (SOL): ۳۳ دلار و ۶۸ سنت

تغییرات: رشد ۱۱.۸۸ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۵۹۶ دلار

تغییرات: رشد ۳.۶۱ درصدی

پولکادات (DOT): هفت دلار و ۵۳ سنت

تغییرات: رشد ۶.۵۸ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۰۹ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۰۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۶ دلار و ۷۱ سنت

تغییرات: افت ۱۵.۴۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بازار سبز رمزارزها

حمایت: ۲۰ هزار دلار.

مقاومت: ۲۶ و ۳۰ هزار دلار.

پیش بینی: با بازگشت بیت کوین به بالای ۲۰ هزار دلار هم اکنون این سطح مجدد برای بیت کوین ساختار حمایتی ایفا می‌کند و پیش بینی رشد تا محدوده ۲۶ هزار دلار را خواهیم داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بازار سبز رمزارزها

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

بازار سبز رمزارزها

ارزش بازار حوزه دیفای

بازار سبز رمزارزها

شاخص ترس و طمع بیت کوین

بازار سبز رمزارزها

روند شاخص ترس و طمع

بازار سبز رمزارزها

اخبار بازار رمزارزها

مدیرعامل صرافی FTX: فدرال رزرو محرک بازار نزولی کنونی است

سم بنکمن فراید، مدیرعامل و بنیان‌گذار صرافی FTX، در مصاحبه اخیر خود گفته فدرال رزرو برای مبارزه با تورم بالا، نرخ بهره بانکی را به‌شدت افزایش می‌دهد و همین امر منجر به «سنجش دوباره» سرمایه‌گذاران از انتظار ریسک خود شده است. به گفته وی: «محرک اصلی سقوط بازار فدرال رزرو آمریکا بوده است». بنکمن فراید با قدردانی از تلاش‌های فدرال رزرو و سختی‌هایی که تحمل می‌کند افزوده است سقوط بازار به‌خاطر تصمیم‌های این نهاد می‌تواند در نهایت منجر به قانون‌گذاری حوزه ارزهای دیجیتال شود. معمولاً سرمایه‌گذارانی که دید بلندمدت دارند، چنین بازاری را یک فرصت خرید مناسب می‌دانند.

بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی پلتفرم اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال راه‌اندازی می‌کند

مرکز نوآوری بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی (BIS) راه‌اندازی مجموعه جدیدی از پروژه‌ها را با هدف بررسی جنبه‌های مختلف پرداخت‌های سنتی و ارزهای دیجیتال را اعلام کرد. یکی از این پروژه‌ها، راه‌اندازی یک پلتفرم اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال است. پلتفرم اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی تحت ابتکار مرکز یوروسیستم (Eurosystem) راه‌اندازی خواهد شد که هدف آن ارائه داده‌های بررسی شده در مورد پروژه‌های ارزهای دیجیتال است.

یکی از محرک‌های کلیدی برای شروع این پروژه، فروپاشی بسیاری از پروژه‌های استیبل کوین و پلتفرم‌های وام‌دهی غیرمتمرکز مالی در هفته‌ها و ماه‌های اخیر است. گفتنی است که این پلتفرم قرار است اطلاعات را به‌صورت منبع باز (Open-Source) برای روشن‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌ها در بازار و خطرات ثباتی مالی ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم همچنین برخلاف دیگر ارائه‌دهندگان اطلاعات بازار، بر گزارش‌های خود شرکت‌ها درباره پشتوانه دارایی، حجم معاملات و ارزش بازار آنها تکیه نمی‌کند.

پیتر برنت: در حال حاضر با پول دشمنم هم اتریوم نمی‌خرم

پیتر برنت، تحلیلگر کهنه‌کار بازارهای مالی، پیش‌بینی کرده است که قیمت اتریوم در ادامه تا سطح ۳۰۰ دلار سقوط خواهد کرد. او گفته است «اهداف قیمتی این‌چنینی گاهی به وقوع می‌پیوندند، گاهی دست‌نخورده باقی می‌مانند و ممکن است در برخی مواقع فراتر از حد انتظار پیش بروند؛ اما در شرایط کنونی با پول دشمنم هم اتریوم نمی‌خرم».

تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال در هفت روز گذشته پنج درصد کاهش یافته است

هم‌زمان با سقوط قیمت بیت کوین به زیر حمایت‌های ۲۰٬۰۰۰، ۱۹٬۰۰۰ و حتی ۱۸٬۰۰۰ دلاری در هفت روز گذشته، نرخ تسلط این ارز دیجیتال از حدود ۴۸ درصد به نزدیکی ۴۳ درصد سقوط کرده که نشان‌دهنده کاهش ۵ درصدی سهم بیت کوین از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال است. این در حالی است که آلت کوین‌های مطرح بازار نیز در این مدت بخش قابل‌توجهی از ارزش خود را از دست داده‌اند.

ایلان ماسک: به حمایت از دوج کوین ادامه می‌دهم

ایلان ماسک که اخیراً به اتهام تبلیغ و دست‌کاری قیمت دوج کوین با شکایتی ۲۵۸ میلیارد دلاری مواجه شده، به‌تازگی در توئیتر خود اعلام کرده است که همچنان به حمایت از این میم کوین ادامه خواهد داد تا نشان دهد نگران این شکایت و سقوط قیمت‌ها نیست. او در ادامه توئیت خود تأیید کرد که به خرید دوج کوین هم ادامه می‌دهد. بلافاصله پس از این توئیت قیمت دوج کوین بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت. گفتنی است تسلا چندی پیش رسماً پذیرش دوج کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت آغاز کرده بود و آن‌طور که ایلان ماسک گفته است، اسپیس ایکس هم به‌زودی پذیرش این ارز دیجیتال را آغاز خواهد کرد.

جیم کرامر: قیمت بیت کوین احتمالاً به ۱۲ هزار دلار می‌رسد

جیم کرامر، مجری و سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی، گفته است به نظر او قیمت بیت کوین تا محدوده ۱۲,۰۰۰ دلار کاهش می‌یابد. طبق گفته‌های او، افرادی که در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، باید «استراتژی و روش دیگری» را اتخاذ کنند. کرامر درباره وضعیت شرکت مایکرواستراتژی هم گفته است که اگر قیمت بیت کوین ۱۰ درصد دیگر کاهش باید، این شرکت با مارجین کال مواجه می‌شود و مایکل سیلور، مدیرعامل آن، به مشکلات جدی برمی‌خورد. البته مایکل سیلور پیش‌تر توضیح داده بود که این شرکت سرمایه لازم برای پیش‌گیری از دریافت مارجین کال را دارد.

وب‌سایت تتر مورد حمله دیداس قرار گرفت

پائولو آردوینو، مدیر فناوری تتر، تأیید کرده که وب‌سایت این استیبل کوین ساعاتی قبل مورد حمله دیداس قرار گرفته است. طبق گفته‌های او، در جریان این حمله تعداد درخواست‌ها برای مراجعه به وب‌سایت تتر از دو هزار به هشت میلیون مورد در هر پنج دقیقه افزایش یافته بود که رقمی غیرمعمول است. گفتنی است این حمله اکنون با سرویس کلودفلر کنترل شده است.

یک مرد آمریکایی برای قتل نامزد سابق خود ۱۳ هزار دلار بیت کوین پرداخت کرد

اسکات کوئین برکت، جوان ۲۵ ساله ساکن بِوِرلی هیلز، اعتراف کرده که ۱۳,۰۰۰ دلار بیت کوین را در دارک‌وب به یک قاتل حرفه‌ای داده است تا نامزد سابقش را به قتل برساند. این امر باعث شده است منتقدان ارزهای دیجیتال دوباره ادعا کنند این دارایی‌ها می‌توانند فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل نمایند. گفتنی است که در سال‌های گذشته نمونه‌های بسیار کمی از چنین معاملاتی گزارش شده است.

رئیس بانک مرکزی جامائیکا: ارزهای دیجیتال به حد کافی باثبات نیستند

ریچارد بایلز، رئیس بانک مرکزی جامائیکا، به افرادی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند یا قصد استفاده از آنها را دارند، درباره ماهیت غیرقابل‌پیش‌بینی این دارایی‌ها هشدار داده است. بایلز گفته است که به نظر او ارزهای دیجیتال یک ابزار سرمایه‌گذاری هستند نه یک وسیله مبادله یا پول؛ چون ارزش ارزهای دیجیتال به حد کافی باثبات نیست و این دارایی‌ها نمی‌توانند روش پرداخت خوبی باشند.

رویداد اودیسه شبکه آربیتروم از سه‌شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد

بر اساس اطلاعیه رسمی شبکه آربیتروم، رویداد اودیسه (Odyssey) این شبکه رسماً از سه‌شنبه ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲ (۳۱ خرداد) آغاز خواهد شد. مرحله اول این رویداد بریج ویک (Bridge Week) نام دارد که در طی آن راهکارهای مختلف اتریوم برای پل زدن و انتقال ارزش، به شبکه آربیتروم دعوت خواهند شد. پس از تکمیل فاز اول، هر هفته وظایف مختلفی تعیین خواهد شد که کاربران با تکمیل آن‌ها می‌توانند برنده توکن‌های غیرمثلی رایگان این رویداد شوند. گفتنی است که در حال حاضر، شبکه آربیتروم با ۵۰.۶۸ درصد، بیشترین سهم از سرمایه کل قفل‌شده در راهکارهای لایه ۲ اتریوم را به خود اختصاص داده است.

یوتیوبر آمریکایی با فروش توکن غیرمثلی بورد ایپ یات کلاب خود یک خانه ۴.۱ میلیون دلاری خرید

مارک میلاک، یوتیوبر آمریکایی به‌تازگی با فروش توکن غیرمثلی بورد ایپ یات کلاب (BAYC) خود یک خانه به قیمت هنگفت ۴.۱ میلیون دلار در لس آنجلس کالیفرنیا خریداری کرده است. وی برای خرید این خانه توکن غیرمثلی بورد ایپ یات کلاب خود را در پروتکل آرکید (Arcade) قفل کرده است تا به‌واسطه آن برای پیش‌پرداخت رهن خانه وام دریافت کند. وی با دریافت ۲۰۰ میلیون دلار وام به صورت یواس‌دی کوین توانست ۱.۲ میلیون دلار به عنوان پیش‌پرداخت خانه جدید خود پرداخت کند.

معاملات آتی دوج کوین به صرافی کراکن اضافه می‌شود

صرافی آمریکایی ارزهای دیجیتال کراکن (Kraken) قصد دارد معاملات آتی دوج کوین را به پلتفرم خود اضافه کند. این معاملات قرار است در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) در این صرافی آغاز شود. کراکن همچنین قصد دارد قراردادهای آتی TRX و FTM را نیز به پلتفرم خود بیاورد. گفتنی است که معاملات آتی دوج کوین پیش‌تر در سایر صرافی‌ها از جمله بایننس، اوکی‌اکس و بیت‌فینکس فعال شده است.

تعداد دنبال‌کنندگان حساب توئیتر شیبا این و به ۳.۴ میلیون نفر رسید

تعداد دنبال‌کنندگان حساب رسمی میم کوین شیبا این و به ۳.۴ میلیون نفر رسیده است. حساب توئیتر میم کوین رقیب یعنی دوج کوین نیز ۳.۴ میلیون دنبال‌کننده دارد. تعداد دنبال‌کنندگان حساب توئیتر شیبا این و از ماه فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند ۱۴۰۰) تاکنون ۷۰۰,۰۰۰ نفر بیشتر شده است. همچنین رشد تعداد هولدرهای این میم کوین ادامه دارد؛ به طوری که طبق داده‌های ویل استاتس (WhaleStats) این عدد به ۱,۱۸۲,۸۱۷ نفر رسیده است

بابل فایننس در نتیجه «فشار نقدینگی غیرعادی» برداشت‌های کاربران را معلق کرد

همزمان با طولانی شدن و تشدید زمستان ارزهای دیجیتال، بسیاری از پلتفرم‌ها برای نجات خود فعالیت‌های کاربران را متوقف می‌کنند. در آخرین مورد از این توقف‌های بی‌شمار، شرکت ارائه‌دهنده خدمات مالی ارزهای دیجیتال بابل فایننس (Babel Finance) روز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای عمومی به کاربرانش اطلاع داد که نوسانات بازار ارزهای دیجیتال منجر به این شده است که این شرکت با فشار نقدینگی (Liquidity Pressure) غیرعادی مواجه شود.

در نتیجه این وضعیت، این شرکت اعلام کرده است که بازخرید و برداشت از محصولات بابل فایننس به‌طور موقت به حالت تعلیق در می‌آید. این شرکت همچنین بدون اعلام تاریخ مشخصی به کاربران اطمینان داد که زمان ازسرگیری سرویس به آنها اطلاع داده خواهد شد و برای اطمینان از حمایت از مشتریان، با آنها از نزدیک در ارتباط است.

نقشه بازار

بازار سبز رمزارزها

کد خبر 583109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.