جنبش "شب آرام" در بروکسل راه‌اندازی شد

مسئولان بروکسل بلژیک جنبشی را به راه انداخته‌اند که طی آن، بازیگرانی در خیابان‌های شهر پرسه می‌زنند و به دنبال شهروندان پر سر و صدا می‌گردند و از آنها می‌خواهند یک لالایی آرام بخوانند؛ آن‌ها با این کار اهمیت حفظ سکوت شهر در ساعات پایانی شب را گوشزد می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات در بروکسل، کمپین "شب خاموش" را راه‌اندازی کردند تا سعی کنند سر و صدای خیابان‌ها را در شلوغ‌ترین منطقه تفریحی شبانه شهر آرام کنند. در این کمپین چند نفر لباس خواب می‌پوشند و شب‌ها در خیابان‌های شلوغ قدم می‌زنند و از شهروندان می‌خواهند برای آنها لالایی بخوانند.

این کمپین توسط بخش خدمات آرامش عمومی شهر، نوعی شعبه بازرس دولت محلی و رابط بین ساکنان محلی و مشاغل، سازماندهی شد.

به نظر می‌رسد این اقدام همزمان با ابتکاری مشابه در آنتورپ بلژیک است، جایی که مقامات تلاش کردند تا یک اقدام شهری هوشمند را برای آرام کردن صدای خیابان در مناطق محبوب دانش‌آموزان اجرا کنند.

جنبش "شب آرام" در بروکسل راه‌اندازی شد

طی این کمپین بازیگران در خیابان‌ها به مردم شیرینی و آب‌نبات تعارف می‌کنند که این کار از کمپین مشابهی در بوردو فرانسه الهام گرفته شده است. روی تکه‌های آب‌نبات، جملاتی حک شده که شهروندان را دعوت به سکوت می‌کند. استدلال چنین اقدامی این است که مردم وقتی چیزی برای خوردن داشته باشند صدای صحبت کردن خود را کاهش می‌دهند. تی‌شرت‌هایی که کارکنان رستوران مناطق اجتماعی می‌پوشند نیز مملو از تصاویری است که از همسایه‌ها برای تحمل سروصدای آخر هفته تشکر می‌کنند.

بر اساس بیانیه خدمات آرامش شهر، هدف از این کمپین افزایش آگاهی شهروندان از اهمیت حفظ سکوت در شهر به ویژه در ساعات پایانی روز است. اگرچه بروکسل دارای یک منطقه اجتماع شبانه است، اما بعضی از شهروندان، ساکن ساختمان‌های بالای رستوران‌ها و کافه‌ها هستند و به همین علت ممکن است سر و صدای زیاد شبانه باعث آزار آن‌ها شود.

کد خبر 583099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.