بلندمرتبه‌سازی نظم معماری پایتخت را بهم ریخته است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شمال تهران ساخت‌وسازهای بی‌ضابطه و بلندمرتبه‌سازی باعث شده است، نظم معماری شهری دچار به‌هم‌ریختگی شود.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بازدید از منطقه یک شهرداری تهران، اظهار کرد: پایتخت ایران از جمله شهرهایی است که در ادوار مختلف توسعه نامتوازنی داشته و جمعیت زیادی را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت به صورت طبیعی مشکلاتی را به همراه دارد که در صورت رفع نشدن به مرور زمان این مشکلات روی هم انباشته خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به همین دلیل در محلات و مساجد حضور می‌یابیم تا بتوانیم مشکلات شهروندان را از زبان آنها بشنویم و در جریان مشکلات قرار گیریم.

وی افزود: مردم شمیران با اصالت و دارای سوابق درخشانی در انقلاب هستند و بارها در طول انقلاب شاهد فعالیت‌های انقلابی مردم این منطقه بوده‌ایم و پیگیر رفع مشکلات شهروندان این منطقه هستیم.

نادعلی با اشاره به گلایه برخی از شهروندان نسبت به ساخت‌وساز بی‌رویه در این منطقه، اضافه کرد: مباحثی که در شمال تهران مطرح است بیشتر در حوزه ساخت‌وساز بی‌ضابطه و بلندمرتبه‌سازی است که باعث شده است نظم معماری در منطقه یک پایتخت دچار بهم ریختگی شود، البته در مدیریت شهری تهران به دنبال جلوگیری از ساخت‌وساز بی‌رویه در این منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران موضوع باغات را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و به دنبال حفظ باغات شهر هستیم؛ همچنین در موضوع حفظ درختان نیز نظارت بیشتری خواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش در مورد رسیدگی به فعالیت سراهای محلات، اضافه کرد: سراهای محلات برای استفاده از ظرفیت مردمی در زمینه فرهنگی و اجتماعی ساخته شده است، اما مدتی است سراهای محلات از راه اصلی خود خارج شده است و آن طور که باید فعالیت ندارد، لذا در شورای اسلامی شهر تهران برای مدیریت سراهای محلات در حال تدوین قوانین جدیدی هستیم تا دوباره از ظرفیت مردمی در محلات استفاده شود، همچنین نظارت بر اجرای قوانین نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که پیگیر آن نیز خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، علیرضا نادعلی در سلسله دیدارهای مردمی همراه با شهردار منطقه یک و جمعی از مدیران شهری این منطقه با شهروندان گفت‌وگو کرد، بر اساس بررسی مشکلات منطقه یک شهرداری تهران مشخص شد، این منطقه با چالش‌هایی از جمله کمبود سرانه فضای سبز و محیط بازی کودکان، نظافت محلات، توجه به موضوعات فرهنگی، رسیدگی به آسفالت معابر و خیابان‌ها و فعالیت نداشتن بعضی از سراهای محله روبه‌رو است.

کد خبر 583090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.