بی‌تحرکی خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نشستن طولانی‌مدت ممکن است خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین بی‌تحرکی و خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۲۱ کشور دنیا را مورد ارزیابی قرار دادند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه به مدت ۱۱ سال مورد بررسی قرار گرفته بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد افرادی که شش تا هشت ساعت در روز می‌نشینند، ۱۲ تا ۱۳ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر زودرس و بیماری قلبی قرار دارند؛ این خطر در میان افرادی که بیش از هشت ساعت در روز می‌نشینند تقریباً ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. درحالی‌که نشستن در همه کشورها مشکل‌ساز بود، اما در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط مشکل ویژه‌تری بود.

افرادی که بیشتر می‌نشستند و کم‌تحرک‌تر بودند با بالاترین میزان خطر تا ۵۰ درصد روبه‌رو بودند؛ درحالی‌که کسانی که بیشتر می‌نشستند، اما درعین‌حال فعال‌تر بودند خطر کمتری در حدود ۱۷ درصد داشتند. توصیه شده است که اگر مجبور به نشستن طولانی مدت هستید با ورزش بیشتر در ساعات دیگر روز، این خطر را جبران کنید.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که ترکیبی از نشستن و تحرک نداشتن عامل ۸.۸ درصد کل مرگ‌ومیرها است. به همین دلیل لازم است پزشکان بر نشستن کمتر و فعالیت بیشتر تمرکز کنند؛ این اقدام کم‌هزینه می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد.

کد خبر 583084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.