فرهنگ‌سازی در جامعه برای پذیرش نیروهای شاغل آرامستان‌ها افزایش یابد

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری یزد گفت: لازم است فرهنگ‌سازی در جامعه در برابر نیروهای شاغل در آرامستان‌ها افزایش پیدا کند.

سعید پاک‌سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تغسیل و تدفین میت مسلمان برعهده تمام مسلمانان است، اظهار کرد: شهرداری‌ها مطابق قانون این کار را متقبل شدند و سازمان آرامستان‌ها در هر شهرداری این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری برای سازمان آرامستان‌ها از نیروهای پرتلاش از جمله غسال‌ها بهره می‌گیرد، تصریح کرد: برخی مردم پذیرای این افراد به‌ویژه پاک‌شورها و غسال‌ها نیستند و دید عموم مردم به این افراد بد است؛ این دیدگاه در حالی است که اگر غسال‌ها و پاک‌شورها فعالیت نکنند، این وظیفه به گردن تک‌تک افراد جامعه می‌افتد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری یزد با تاکید بر اینکه لازم است فرهنگ‌سازی در جامعه در برابر نیروهای شاغل در آرامستان‌ها افزایش پیدا کند، گفت: وقتی پای درددل این افراد می‌نشینیم، متوجه می‌شویم که حتی اقوام و بستگان نیز برخوردهای نامناسبی با آنها دارند و برای انجام دید و بازدید و صله‌رحم نیز از آنها استقبال نمی‌شود.

وی افزود: جوان‌ترین غسال کشور در شهر یزد فعالیت می‌کند؛ جوانی تحصیل‌کرده و ورزشکار که تنها به دلیل علاقه به کار، در دوران جوانی به این مجموعه پیوست و در اوج کرونا و زمانی که حتی بازماندگان حاضر به نزدیک شدن به فرد متوفی نبودند، فعالیت خود را آغاز کرد و در همین ایام غسال‌ها از جمله این جوان به‌صورت مستقیم با متوفیان کرونایی در ارتباط بودند و با ازخودگذشتگی به تغسیل اموات مشغول می‌شدند.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری یزد ادامه داد: لازم است هر یک از ما در جامعه سعی کنیم فرهنگ پذیرش چنین مشاغلی که انجام فرایض دینی را برعهده دارد، افزایش دهیم و با میل و رغبت بیشتری با این افراد برخورد و احترام آنها را حفظ کنیم.

کد خبر 583025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.