تحصیل ۵۵ هزار دانش‌آموز مهاجر و اتباع در مدارس استان اصفهان

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری استان اصفهان گفت: استان اصفهان خدمات ارزنده‌ای به پناهندگان و اتباع ارائه می‌کند؛ به‌طوری‌که در سال تحصیلی گذشته نزدیک به ۵۵ هزار دانش‌آموز مهاجر و اتباع در مدارس استان اصفهان تحصیل کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نادری امروز دوشنبه _سی‌ام خردادماه_ در آئین بزرگداشت روز جهانی پناهنده، اظهار کرد: بروز جنگ و خشونت در منطقه خاورمیانه سابقه تاریخی و طولانی دارد این منطقه همواره مورد حمله نظام سلطه در غرب و شرق بوده است.

وی افزود: در طول ادوار تاریخی در ملت‌های اسلامی مشاهده که چگونه نظام سلطه به آن‌ها یورش برده و باعث قتل و آوارگی مسلمانان شده است، ملت افغانستان و عراق همواره مورد توطئه، قتل و غارت افراد بوده؛ اشغالی که منجر به آوارگی میلیون‌ها انسان شده است.

ایران خدمات مختلفی به پناهندگان افغانستانی داشته است

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری استان اصفهان تصریح کرد: فلسفه وجودی نظام مقدس جمهوری اسلامی با بنیان‌گذاری امام خمینی (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب حمایت از افراد مستضعف و ستمدیده است، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره در ۴۰ سال جنگی که در کشور افغانستان شاهد بودیم، همراه مردم افغانستان بوده و خدمات متعددی در حوزه‌های بهداشت، علمی، اقتصادی و اشتغال به پناهندگان افغانستانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه این همراهی و همدلی دستور دین اسلام است و ملت‌های مسلمان را به برادری و یاری توصیه کرده است، گفت :۴۰ سال همجواری، همزیستی کشور ما با پناهندگان افغانی، عراقی و یا کشورهای دیگر، نمونه بارز ادای دین برادری کشور ما به کشورهای مسلمان است.

خدمات بهداشتی ایران به اتباع خارجی در دوران کرونا

نادری ادامه داد: نگاه نظام جمهوری اسلامی و همه مسئولان کشور به تبعیت از رهبر معظم انقلاب، حمایت از جامعه مهاجران و پناهندگان است، به همین جهت کشور ما در حوزه‌های آموزش، بهداشت و رفاه هیچ تفاوتی بین مردم خود با اتباع نداشته است، نمونه بارز آن در بحث مقابله با بیماری کرونا بود که تمام خدمات بهداشتی و درمانی برای بیماری کرونا به اتباع همچون مردم کشور خودمان صورت گرفت.

وی تاکید کرد: هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند به پناهندگان همچون ایران خدمات ارائه دهد؛ کشورهای اروپایی که دم از حقوق بشر می‌زنند نتوانستند این خدمات را به مهاجران ارائه دهند و آنان را در اردوگاه‌ها به حال خود رها کرده‌اند.

راه‌اندازی شورای حل اختلاف پناهندگان در ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری استان اصفهان، اظهار کرد: استان خدمات ارزنده‌ای به پناهندگان و اتباع ارائه می‌کند؛ به‌طوری که در سال تحصیلی گذشته نزدیک به ۵۵ هزار دانش‌آموز مهاجر و اتباع در مدارس استان اصفهان تحصیل کردند و در مراکز علمی و دانشگاهی هم بدین‌گونه است.

وی گفت: راه‌اندازی شورای حل اختلاف پناهندگان در کشور با حمایت کمیساریای عالی یکی دیگر از خدماتی که جمهوری اسلامی ایران به اتباع می‌کند.

نادری تاکید کرد: این خدمات به پناهندگان را باید جامعه جهانی در نظر بگیرد و حمایت کند، باید این خدمات کشور به پناهندگان سرمشقی برای کشورهایی شود که گوش فلک را با شعار حقوق بشر کر کرده‌اند.

کد خبر 582965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.