ابتلای قبلی به کرونا نقش حفاظتی در برابر سویه امیکرون ندارد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ابتلای قبلی به بیماری کووید-۱۹ از افراد در برابر سویه امیکرون محافظت نمی‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ایمنی ناشی از ابتلا به بیماری کووید -۱۹ و نقش محافظتی آن در برابر سویه امیکرون، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف بیش از ۷۳۰ کارمند مراقبت‌های بهداشتی واکسینه شده را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ابتلا قبلی به بیماری کووید -۱۹ در مقابل سویه امیکرون نقش محافظتی ندارد. محققان به این نتیجه رسیدند که حتی عفونت قبلی با نوع اصلی امیکرون نیز محافظت کمی در برابر عفونت مجدد ایجاد می‌کند. بنابراین اگر در طول موج اول به بیماری کووید -۱۹ آلوده شده‌اید در صورت ابتلا به عفونت امیکرون پاسخ ایمنی تقویت‌شده‌ای نخواهید داشت.

به گفته محققان انواع ویروس کرونا مانند امیکرون دارای جهش‌هایی در پروتئین خوشه‌ای خود هستند که به آن‌ها کمک می‌کند از پاسخ‌های ایمنی فرار کنند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که وضعیت پیچیده‌تر است. متخصصان نیز اعلام کرده‌اند که نرخ بالای مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در کنار نرخ پایین بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن نشان می‌دهد که واکسن‌ها همچنان در برابر نوع شدید بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از آن مؤثر هستند.

کد خبر 582909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.