در بازار طلای اصفهان مشتری نیست/گرانی طلا به‌دلیل افزایش نرخ ارز است

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه بازار طلای اصفهان در رکود نسبی قرار دارد، گفت: علت اصلی، کاهش توان خرید مردم و نبود مشتری است.

علی موزرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مردم در شرایطی قرار دارند که خریدهای ضروری دیگر نسبت به طلا در اولویت قرار دارد و به این علت فروش طلا کاهش داشته است.

وی افزود: ضمن آنکه افرادی هم که از طلا به‌عنوان کالایی برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کردند استقبال کمتری به این موضوع نشان می‌دهند. هرچند هنوز هم طلا ویژگی مثبت خود را در سرمایه‌گذاری حفظ کرده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در رابطه با دلیل افزایش قیمت طلا تصریح کرد: بعد از ایام عید قیمت طلا گران شد که دلیل اصلی آن به نرخ ارز در داخل کشور بازمی‌گردد.

موزرانی اضافه کرد: قیمت انس جهانی تغیرات چندانی نداشته که بر بهای طلا تأثیرگذار باشد، آنچه باعث افزایش قیمت طلا در این چند ماه اخیر بوده به دلیل گرانی ارز است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باوجود شرایط فعلی، فعالان تمایلی به خریدوفروش طلا و سکه دارند یا خیر، گفت: باوجود اخباری مبنی بر امتناع فروشندگان نسبت به خریدوفروش طلا، چنین موضوعی واقعیت ندارد چون در بازار اصفهان خریدوفروش انجام می‌گیرد.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: فعلاً آنچه در این بازار قابل توجه است رکود و نبود مشتری است که دلیل اصلی آن افت قدرت خرید مردم است.

کد خبر 582908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.